خسرو کفیلی

چرایی مصدومیت رضا بیرالوند ملی پوش سابق تیم ملی حفاری اهواز در هفته اول لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران برای من نیز سووال است.
فراز رامهرمزی سرمربی تیم ملی حفاری اهواز با ابراز تاسف از مصدومیت رضا بیرالوند وزنه بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم این تیم در هفته اول لیگ باشگاه های ایران با بیان این مطلب گفت : با اینکه مصدومیت جزیی از ورزش حرفه ای بشمار می رود ولی من نمی دانم چگونه بیرالوند در حالی که قصد داشت وزنه ۱۵۸ کیلوگرم را که ۱۷ کیلوگرم کمتر از حدنصابی بود که در تمرینات زده بود ، مهار کند دچار مصدومیت از ناحیه کتف شد.
او افزود : رضا در سالن گرم به خوبی خود را برای مهار وزنه درخواستی آماده کرده بود و من منتظر بودم که او به راحتی این وزنه را مهار کند ولی متاسفانه این چنین نشد.
سرمربی تیم ملی حفاری اهواز در ادامه گفت : رضا سالهاست که شاگرد من است چه زمانی که در تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان و چه در زمانی که در تیم ملی حفاری اهواز عضویت داشته ، من به عنوان مربی هدایت او را برعهده داشتم و از میزان توانایی او آگاهی کامل داشتم . در آن روز هم وزنه ای را برای انتخاب کردم که او به راحتی آن را مهار می کرد ولی نمی دانم چرا او دچار مصدومیت شد .
او در ادامه گفت : پس از بروز این حادثه کتف مصدوم بیرالوند توسط کادر پزشکی جا انداخته شد و او به زادگاهش بروجرد بازگشت تا درمان را آغاز کند.
باتوجه به میزان مصدومیت این وزنه بردار ، او حداقل شش ماه از میادین مختلف وزنه برداری به دور خواهد ماند و امیدوارم هر چه زودتر شاهد بازگشت او به صحنه رقابتهای وزنه برداری باشیم .
سرمربی تیم ملی حفاری اهواز به جایگاه این تیم در هفته اول لیگ باشگاه های ایران در جدول رده بندی اشاره کرد و گفت : در حالی که با اختلاف اندک نسبت به تیم ذوب آهن اصفهان می توانستیم در رده دوم لیگ قرار بگیریم با بروز این حادثه اکنون تیم ملی حفاری اهواز در رده چهارم قرار دارد و به جرات می توانم بگویم شانس بسیار کمی برای کسب عنوان قهرمانی در پایان لیگ خواهیم داشت و از کورس قهرمانی عقب ماندیم.
او تصریح کرد : ما تیم ملی حفاری اهواز را برای کسب عنوان قهرمانی بسته بودیم ولی اکنون برای ایستادن بر سکوی سومی باید تلاش کنیم چرا که فاصله این تیم با تیم های ذوب آهن و مناطق نفت خیز جنوب بسیار زیاد است.
رامهرمزی در باره بروز چنین حادثه ای برای تیم ذوب آهن اصفهان و کسب عنوان قهرمانی این تیم در فصل گذشته لیگ اظهارداشت : در فصل گذشته لیگ رسول معتمدی در حرکت دو ضرب دچار مصدومیت شد و امتیازات او در حرکت یک ضرب محسوب شد ولی بیرالوند در حرکت یک ضرب دچار مصدومیت گردید و هیچ امتیازی بدست نیاورد و همین امر موجب عقب ماندگی ما شد.
سرمربی تیم ملی حفاری اهواز از رضا دهدار به عنوان جانشین بیرالوند در دو هفته باقی مانده لیگ یاد کرد و گفت : با توجه به اینکه دهدار پس از بازگشت از بازی های آسیایی هانگ ژو دوران استراحت را می گذراند ما از بیرالوند در هفته اول لیگ استفاده کردیم و در هفته های باقی مانده دهدار به عنوان نماینده تیم ملی حفاری اهواز در دسته ۱۰۲ کیلوگرم به روی تخته خواهد رفت.
او در باره پرداخت مبلغ قرارداد بیرالوند با توجه به مصدومیت این وزنه بردار گفت : بیرالوند سال هاست که در عضویت تیم ملی حفاری اهواز قرار دارد و تلاش خواهیم کرد که تمامی مبلغ قرارداد او را پرداخت کنیم .
رامهرمزی در باره چگونگی برگزاری هفته اول لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور در رشت گفت : از نظر برگزاری مسابقات هیات وزنه برداری استان گیلان نمره قبولی گرفت و وزنه برداران شرکت کننده نیز رقابت های خوبی را به نمایش گذاشتند.
با توجه به اینکه شماری از ملی پوشان در هفته اول حضور نداشتند انتظار دارم در هفته های دوم و سوم شاهد رقابتهای مطلوبتری باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید