خسرو کفیلی

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی اسامی ملی پوشان کشورمان برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو را مشخص کرد که در میان ملی پوشان اعزامی یکی از ناکامان وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان قرار داد.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران پیش از اعزام به رقابتهای جهانی عربستان که در ریاض جریان دارد ، اعلام کرده بود که از میان ۱۰ ملی پوش کشورمان در این رقابتها هفت نفر را که بهترین نتایج را کسب کنند، برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو انتخاب خواهند شد.
نصیرشلال پیش از آنکه رقابتهای جهانی عربستان به پایان برسد بر روی نام های محمد زارعی ، رسول معتمدی و پیمان جان ملی پوشان اوزان ۹۶ ، ۱۰۲ و ۱۰۹ کیلوگرم خط کشید و ترکیب تیم کشورمان را مشخص کرد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی بر روی نام پیمان جان ملی پوش وزن ۱۰۹ کیلوگرم خط کشید که این وزنه بردار تا پیش از اعلام فهرست ملی پوشان اعزامی از سوی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به هانگ ژو در رقابتهای جهانی به روی تخته نرفته بود.
خداحافظی محمد زارعی از صحنه رقابتهای این رشته ورزشی در پایان رقابتهای دسته ۹۶ کیلوگرم پیکارهای جهانی و ناآمادگی رسول معتمدی که در رقابتهای جهانی در گروه دی وزنه زد ، سبب شدکه نصیرشلال بر روی نام این دو وزنه بردار برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو خط بکشد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی نام حسین سلطانی ملی پوش دسته ۸۱ کیلوگرم کشورمان را در فهرست وزنه برداران اعزامی کشورمان به هانگ ژو قرار داد که این وزنه بردار در رقابتهای جهانی در حرکت دو ضرب اوت کرد.
این وزنه بردار زنجانی در شش حرکت خود در رقابتهای این وزن تنها یک بار موفق بود.
سلطانی در حرکت یک ضرب در مرتبه دوم وزنه ۱۵۳ را مهار کرد و در برابر وزنه های ۱۵۲ و ۱۵۹ کیلوگرم متوقف شد.
این وزنه بردار که اردیبهشت ماه گذشته عنوان قهرمانی را کسب کرده بود در حرکت دو ضرب سه بار مقابل وزنه های ۱۸۶ ، ۱۸۷ و ۱۸۸ کیلوگرم متوقف شد ودر حالی از دور رقابتهای این وزن حذف شد که نشان داد که دچار مصدومیت شده است.
افزون بر سلطانی ، میر مصطفی جوادی ، آیت شریفی ، علی داودی ، مهدی کرمی، امیر حقوقی و رضا دهدار دیگر ملی پوشان اعزامی کشورمان در بازی های آسیایی هانگ ژو هستند.
کوروش باقری که از او به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در رقابتهای وزنه برداری بانوان بازی های آسیایی هانگ ژو نام برده شده است نیز از میان چهار وزنه بردار دختر کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان سه نفر را برای شرکت در این بازی ها برگزید.
باقری هم بسان نصیرشلال نام یک وزنه بردار ناکام در رقابتهای جهانی را فهرست اعزامی تیم خود قرار داده است . الهه رزاقی وزنه بردار دسته ۷۶ کیلوگرم کشورمان که در رقابتهای جهانی در حرکت یک ضرب اوت کرد در فهرست ملی پوشان زن اعزامی قرار دارد
رزاقی در حرکت‌های اول تا سوم یک‌ضرب ناموفق عمل کرد و نتوانست وزنه‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۳ کیلوگرم را بالای سر ببرد و اوت کرد.
باقری در فهرست خود بر روی نام ریحانه کریمی وزنه بردار دسته ۶۴ کیلوگرم بانوان ایران که در رقابتهای جهانی در رده سیزدهم جای گرفت خط کشید.
سیده الهام حسینی و فاطمه کشاورز دیگر وزنه برداران دختر کشورمان در این بازی ها خواهند بود.
تیم های ملی وزنه برداری مردان و زنان ایران را در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو سجادانوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری به عنوان یکی از مدعوین شرکت در این این بازی ها ، بهداد سلیمی نایب رییس فدراسیون به عنوان سرپرست ، بهمن زارع و وحید ربیعی سرپرست دبیری فدراسیون به عنوان مربی و معصومه سادات بابایی به عنوان مربی بانوان همراهی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید