خسرو کفیلی

حضور ملی پوشان وزنه برداری ایران در رقابتهای قهرمانی کشور که حکم انتخابی تیم ملی را نیز می تواند داشته باشد ، معلوم نیست.
محسن جلیلی رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری با نزدیک شدن به زمان برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور که در سه رده سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان در اردبیل برگزار خواهد شد ، با بیان این مطلب گفت : برای نخستین بار قصد داریم مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور در رده های سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان ایران را همزمان ماه آینده در اردبیل برگزار کنیم ، با اینکه مسابقات بزرگسالان می تواند انتخابی تیم ملی وزنه برداری ایران باشد ولی حضور ملی پوشان کشورمان که هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی خود را برای شرکت در رقابتهای قهرمانی جهان در عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو آماده می کنند ، هنوز معلوم نیست.
شرکت این ملی پوشان در رقابتهای فوق بستگی به نظر نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان دارد.
ضمن آنکه اردوی آمادگی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان برای شرکت در رقابتهای آسیایی هندوستان نیز هم اکنون در شیراز دایر است.
او به تغییر آیین نامه چگونگی تعیین تیم های برتر این مسابقات اشاره کرد و گفت :‌ با توجه به مشکلاتی که در دوره گذشته این مسابقات ایجاد شده بود این بار تصمیم گرفتیم تیم های برتر پیکارها را با احتساب مدال های کسب شده تعیین کنیم .
پیش از این تیم های برتر با احتساب امتیازات کسب شده تعیین می شد که این امر مشکلاتی را برای فدراسیون وزنه برداری ایجاد کرده بود .به عنوان مثال در دوره گذشته تیمی که حتی یک مدال طلا و یا نقره کسب نکرده بود عنوان قهرمانی را کسب کرد و برخی از تیم ها برای کسب امتیاز از وزنه برداران نوجوان و جوان خود در ترکیب تیم های استان های خود بهره گرفته بودند که از کیفیت مسابقات کاسته بود.
او تصریح کرد : اکنون به گونه ای آیین نامه را تدوین کرده ایم که تیم های مدال آور به عنوان تیم های برتر برگزیده شوند که این امر بر کیفیتی مسابقات خواهد افزود .
رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری به زمان برگزاری لیگ های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های ایران اشاره کرد و گفت : با هماهنگی با کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران ، لیگ های وزنه برداری باشگاه های کشور از مهرماه سال جاری آغاز می شود.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری با توجه به اینکه تیم ملی وزنه برداری کشورمان قرار است در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو شرکت کند ، مخالفت خود را با برگزاری این پیکارها پیش از پایان بازی های آسیایی هانگ ژو اعلام کرد.
بدین ترتیب لیگ های فوق از مهرماه به مدت سه هفته برگزار خواهد شد و در نخستین هفته حدنصاب های ملی پوشان کشورمان در بازی های فوق برای تیم های شان محاسبه خواهند شد.
بدین ترتیب هفته اول لیگ وزنه برداری بزرگسالان باشگاه های کشور بدون ملی پوشان و همچون گذشته به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.
جلیلی به رایزنی سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی رییس و نایب رییس فدراسیون وزنه برداری با برخی ازمسوولان باشگاه های متمول همچون پیکان تهران و کاله مازندران برای حضور در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور اشاره کرد و گفت :‌ با وجود حضور تیم های قدرتمندی همچون ذوب آهن اصفهان ، سایپا تهران ، ملی حفاری اهواز و… مسوولان فدراسیون وزنه برداری رایزنی های خود را با باشگاه های پیکان و کاله آغاز کرده اند تا زمینه سرمایه گذاری آنها را در لیگ فراهم کنند.
افزون بر این دو تیم ، انتظار می رود تیمی نیز از استان قزوین در لیگ شرکت کند.
با اضافه شدن این تیم ها ، بی شک فصل آینده لیگ بهتر از دوره های گذشته برگزار خواهد شد و ملی پوشان کشورمان در آنها تقسیم خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید