خسرو کفیلی

با تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران ، علی داودی در رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا در کره جنوبی شرکت نخواهد کرد.
وحید ربیعی مربی تیم ملی وزنه برداری ایران در آستانه اعزام تیم کشورمان به رقابتهای آسیایی کره جنوبی که از اواسط اردیبهشت ماه جاری در شهر جینجو برگزار می شود ، با بیان این مطلب گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از بررسی های لازم به این نتیجه رسید که زمان بیشتری به داودی دارنده مدال نقره بازی های المپیک توکیو بدهد تا به شرایط آمادگی بهتری دست یابد.
با توجه به زمان اندکی که در اختیار کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران قرار داشت ،این کادر پس از بررسی های لازم به این نتیجه رسید تا از داودی در رقابتهای دیگری استفاده کند تا این وزنه بردار به شرایط آرمانی برسد.
ضمن آنکه عدم حضور داودی در رقابتهای آسیایی ، این فرصت را برای دیگر وزنه برداران فوق سنگین کشورمان فراهم خواهد کرد تا با حضور در رقابتهای آسیایی شانس خود را برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک بیازمایند.
دستیار نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در باره زمان معرفی نفرات اعزامی به رقابتهای آسیایی اظهارداشت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با اینکه از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی رکوردگیری به عمل آورده است ولی فرصت چند روزه دیگری به دعوت شدگان به اردو داده است تا توانایی های خود را به نمایش بگذارند.
این کادر در چند روز آینده اسامی ۱۰ وزنه بردار کشورمان که قرار است در رقابتهای آسیایی که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، اعلام خواهد کرد.
ربیعی با ابراز رضایت از عملکرد برخی از وزنه برداران دعوت شده به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران با گذشت نزدیک به یک ماه از این اردو اظهارداشت :‌ برخی از وزنه برداران در این مدت کم ، انتظارات کادر فنی را برآورده کرده اند ولی یکی ، دو نفر از این وزنه برداران هنوز به شرایطی که کادر فنی در نظر داشت ، نرسیده اند.
ربیعی در باره دعوت از چهار وزنه بردار جوان در این اردو نیز گفت : وزنه بردارانی همچون علیرضا معینی پشتوانه های وزنه برداری ایران هستند ، وزنه بردارانی همچنین معینی بزودی جا پای بزرگان این رشته ورزشی خواهند گذاشت .
او در ادامه به انتشار استارت لیست رقابتهای آسیایی کره جنوبی اشاره کرد و گفت : نگاهی به این استارت لیست نشان می دهد تمامی وزنه برداران قدرتمند قاره کهن در این مسابقات شرکت خواهند کرد.
با توجه به حضور همه قدرتهای این رشته ورزشی در جینجو کره جنوبی مطمئنا کار برای وزنه برداران ایرانی بسیار سخت خواهد شد . با این وجود ما انتظار داریم که وزنه برداران کشورمان در این مسابقات چهره خوبی از خود به نمایش بگذارند.
ربیعی تصریح کرد : طبق برنامه ریزی صورت گرفته تیم ملی وزنه برداری ایران در سه گروه به کره جنوبی اعزام خواهد شد.
مربی تیم ملی وزنه برداری ایران به شرکت برخی از ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در رقابتهای بین المللی کوبا که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را نیز خواهد داشت ، اشاره کردو گفت :‌کادر فنی تیم ملی هنوز نفرات اعزامی به این مسابقات را مشخص نکرده است ولی وزنه بردارانی همچون علی داودی و رسول معتمدی این امکان را دارند در این مسابقات شرکت کنند.
این امکان وجود دارد که برخی دیگر از ملی پوشان نیز در این مساقات شرکت کنند.
ربیعی در باره زمان تشکیل اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژور نیز گفت :ما قصد نداریم زمان را از دست بدهیم به همین خاطر پس از بازگشت کره جنوبی نسبت به تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی اقدام خواهیم کرد و از بهترین های ایران برای شرکت در این اردوها دعوت به عمل می آوریم .
با توجه به فاصله اندک زمانی رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی باید حداکثر استفاده را از زمانی که دراختیار داریم انجام دهیم .

دیدگاهتان را بنویسید