خسرو کفیلی

تا دو سال دیگر وزنه برداری ایران به دوران اوج خود در جهان در رده های گوناگون سنی بازخواهد گشت.
مسعود محرابی مربی سابق تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران با بیان این مطلب گفت : در صورتی که برنامه های تدوین شده از سوی سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری همانگونه که پیش بینی می شود ، پیش برود من مطمئن هستم که وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی به دوران اوج خود که از سال ۲۰۰۰ میلادی در زمان سرمربیگری یوردان گئورگی ایوانف مربی نام آشنای بلغاری آغاز و در زمان ریاست حسین رضازاده و به سرمربیگری کوروش باقری به اوج خود رسید ، باز خواهد گشت.
او با اشاره به کسب عنوان قهرمانی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران در رقابتهای جهانی مکزیک اظهارداشت : ۱۰ وزنه بردار نوجوان و جوانی که در رقابتهای جهانی مکزیک حضور یافتند و برای کشورمان افتخار کسب کردند بزودی دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران را خواهند پوشید و به افتخار آفرینی خود ادامه خواهند داد.
نگاهی به حنصاب های کسب شده از سوی وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان در رقابتهای جهانی نسبت به ملی پوشان این رشته ورزشی با توجه به شرایط سنی شان حاکی از آن است پشتوانه سازی خوبی صورت گرفته است.
محرابی مهمترین عامل در کسب جام قهرمانی توسط تیم ایرران در مکزیک را برگزاری متوالی اردوهای آمادگی و استفاده از دانش سیدهادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان عنوان کردو گفت : در زمانی که من به عنوان مربی در خدمت وزنه برداران پایه کشورمان بودم ، اردوها به صورت مقطعی برگزار و در پایان این اردوها وزنه برداران به حال خود رها می شدند، ولی اکنون این چنین نیست . تیمی که به رقابتهای جهانی اعزام شد بیش از هشت ماه در اردوهای آمادگی حضور داشت و وزنه برداران زیر نظر کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران که در راس آن هادی پانزوان قرار دارد تمریناتشان را پی گرفتند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان قرار گرفتن پنج وزنه بردار نوجوان در ترکیب تیم جوانان کشورمان در رقابتهای جهانی مکزیک را ، ریسک مسوولان فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی تیم های ملی پایه کشورمان دانست و گفت : به نظر من استفاده از وزنه برداران نوجوان در ترکیب تیم اعزامی به مکزیک ریسکی بود که انجام شد و پاسخ نیز داد.
این وزنه برداران سال ها می توانند در ترکیب تیم های ملی پایه کشورمان در رقابتهای مختلف شرکت کنند ، ضمن آنکه شرایط برای حضور برخی از وزنه برداران جوان کشورمان در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران فراهم شده است.
محرابی تصریح کرد : من معتقدم که هم اکنون سه نفر از وزنه برداران اعزامی به مکزیک شرایط لازم برای حضور در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و رقابت با ملی پوشان این رشته ورزشی را دارند.
این امر بستگی به نظر نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که به اردوی تیم ملی دعوت شوند یا نه .
او تصریح کرد : با توجه به حدنصابهایی که از سوی وزنه برداران کشورمان در مکزیک به ثبت رسیده است بزودی آنان بر حدنصاب های خود خواهند افزود.
محرابی که ریاست هیات وزنه برداری استان گیلان را نیز برعهده دارد ، در باره وضعیت وزنه برداری در این استان اظهارداشت : در طول دو سال گذشته که ریاست این هیات را برعهده گرفته است دو هدف را پیگیری کرده است ، نخست آموزش و سپس پشتوانه سازی .
در این راستا از بزرگان این رشته ورزشی در استان گیلان از جمله سیدمهدی پانزوان در بخش فنی و دیگر پیشکسوتان استفاده کرده است که حاصل آن حضور برخی از وزنه برداران گیلانی در اردوهای آمادگی تیم های ملی است.

دیدگاهتان را بنویسید