خسرو کفیلی

نگاه ها به تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران پس از فتح جام قهرمانی در رقابتهای جوانان جهان در مکزیک تغییر کرد.
تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران به رهبری سیدهادی پانزوان به تازگی در رقابتهای جهانی مکزیک ضمن کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات با بدست آوردن ۵ مدال طلا ، ۹ نقره و یک برنز و کسب عنوان بهترین وزنه بردار این پیکارها موجب تغییر نگاه مسوولان فدراسیون وزنه برداری برای سرمایه گذاری بیشتر در رده های سنی نوجوانان و جوانان شده است.
پیش از این و در پی عدم موفقیت شماری از ملی پوشان وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو موجب شد نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان از تغییر نسل در تیم کشورمان سخن به میان بیاورد.
با کسب عنوان قهرمانی جهان در مکزیک توسط وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان و تاثیر مثبت این موفقیت در نگاه مسوولان فدراسیون وزنه برداری ، تمامی نگاه ها اکنون به حمایت های آتی این مسوولان از وزنه بردارانی که سودای پوشیدن دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران و کسب نتایج مطلوب از رقابتهای پیش رو است.
سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری از ساخت تیمی قدرتمند برای شرکت در بازی های آسیایی ۲۰۲۶ ژاپن و بازی های المپیک ۲۰۲۸ خبر داد و گفت : خدارا شاکریم که بچه های ما توانستند با اقتدار در مسابقات جهانی مکزیک قهرمان شوند.این دستاورد بزرگی است برای ما؛ برای این سرمایه ها که بیش از ۱۰ ماه در اردو بوده‌اند برنامه ریزی بلند مدت داریم.می‌خواهیم برای بعد از المپیک پاریس پشتوانه سازی و نسل سازی خوبی انجام بدهیم که آغازش با همین وزنه برداران نوجوان و جوان است .
او افزود : کسب عنوان قهرمانی جهان فدراسیون وزنه برداری را مکلف می سازد تا در رده های سنی پایه با اردوهای متوالی بحث پشتوانه سازی را ادامه دهد.
رییس فدراسیون وزنه برداری اظهارداشت :وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان در رقابتهای جهانی مکزیک افزایش رکورد چشمگیری داشتند و طبق برنامه ریزی ما پیش رفتند . این مهمترین هدفی بود که ما داشتیم و به آن هم رسیدم . ضمن اینکه کسب مدال طلا در دسته فوق سنگین و بدست آوردن قدرتمندترین وزنه بردار جهان از دیگر اهداف این فدراسیون می باشد.
انوشیروانی با اشاره به این که ۱۰۰ درصد تیمی که قهرمان جهان در آینده نزدیک جذب تیم ملی وزنه برداری ایران خواهند شد ، گفت همه این ورزشکاران آینده تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان خواهند بود و تمام تلاش خود را می‌کنیم که این ورزشکاران را در اردوها داشته باشیم و بتوانند در رویدادهای آینده نیز همچنان بدرخشند.
بهداد سلیمی قهرمان ارزنده سابق وزنه برداری ایران و جهان و نایب رییس فعلی فدراسیون وزنه برداری نیز در این باره گفت :کسب عنوان قهرمانی جهان توسط تیم ایران که از شماری از وزنه برداران نوجوان و جوان تشکیل شده بود ، امیدوار کننده است. این وزنه برداران جوان انشاالله با یک سرمایه گذاری خوب و با برنامه ریزی مناسب می توانند آینده وزنه برداری را در آینده نزدیک بسازند.
سلیمی افزود: فدراسیون وزنه‌برداری درحال استعدادیابی واز همه مهمتر استعدادپروری است.درطول یکسال گذشته ۱۰ ماه اردوی مستمر داشتیم و توانستیم بچه ها را به خوبی پرورش بدهیم.از این پس هم مجددا با یک برنامه ریزی خوب با کادرفنی انشاالله اردو ها را شروع می‌کنیم.
سیدهادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان که همواره خواستار اهمیت و حمایت همه جانبه از وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان شده است ، گفت :همانطور که همگان مشاهده کردند وزنه برداران کشورمان درمکزیک تاریخ ساز شدند . این وزنه برداران ضمن کسب جام قهرمانی ، چند رکورد جهانی و آسیایی به نام خود ثبت کردند.
او با اشاره به پشتوانه سازی صورت گرفته در تیم ملی وزنه برداری ایران اظهارداشت : وزنه برداران کشورمان در رقابتهای جهانی مکزیک ، نسل جدید وزنه برداری ایران هستند.
شما سن این وزنه برداران و رکوردهایی که زده اند را ببینید.همه چیز ارتقا پیدا کرده است.من قبلا هم گفتم یک نسل دیگر هم پشت این نسل هستند.ما از ۵ نوجوان در رده سنی جوانان استفاده کردیم آن هم به این دلیل که تا سه – چهار سال آینده بتوانیم آنها را در این رده سنی داشته باشیم.انشاءالله با حمایت هایی که به عمل آمد اتفاق های خوبی در آینده وزنه برداری ایران رخ خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید