خسرو کفیلی

چه خوب بود کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران دو تیم به رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو اعزام می کرد.
علی جباری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت :‌ بی شک در صورتی که تیم ملی وزنه برداری ایران با دو ترکیب مختلف در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو شرکت می کرد ، بی شک تیم کشورمان به جای کسب تنها یک مدال نقره از بازی های آسیایی هانگ ژو با تعداد بیشتری مدال از این بازی ها به میهن اسلامی باز می گشت.
او افزود : پس از آنکه عنوان شد من به عنوان ناظر کمیته ملی المپیک بر تمرینات ملی پوشان وزنه برداری ایران انتخاب شده ام ، من نقطه نظرات خود را در باره چگونگی حضور تیم ایران در دو رویداد فوق اعلام کردم .
من معتقد بودم که بهتر است تیم ملی وزنه برداری ایران با ترکیب ناقص در رقابتهای جهانی عربستان که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را داشت ، شرکت کند.
با توجه به اینکه تیم ملی وزنه برداری ایران در سه وزن ۸۹ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم شانس کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را دارد بهتر بود تیم ایران با ترکیب میر مصطفی جوادی ، رضا دهدار ، رسول معتمدی ، آیت شریفی و علی داودی در رقابتهای جهانی شرکت می کرد و حسین سلطانی ، محمد زارعی ، امیر حقوقی ، مهدی کرمی و پیمان جان در تهران می ماندند و تمریناتشان را برای شرکت در بازی های آسیایی پی می گرفتند.
با توجه به تفاوت اوزان در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی ، ملی پوشانی که در تهران تمریناتشان را پی می گرفتند به همراه علی داودی می توانستند در بازی های آسیایی هانگ ژو شرکت کنند.
در صورت تحقق این امر بدون تردید شمار مدال های تیم ایران افزایش می یافت.
من معتقدم ، حسین سلطانی ، امیر حقوقی و حتی مهدی کرمی می توانستند در بازی های آسیایی هانگ ژو به مدال دست یابند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران عدم ریکاوری مناسب را مانع اصلی کسب نتایج مطلوب از سوی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در بازی های آسیایی هانگ ژو دانست و گفت : با توجه به اینکه کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با یک تیم در این دو رویداد فوق شرکت کرد به نظر من فاصله اندک رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی مانع از انجام ریکاوری مناسب از سوی ملی پوشان شد و همین امر باعث گردید که ملی پوشان کشورمان به نتایج خوبی در هانگ ژو دست پیدا نکنند.
جباری در باره نقش اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در موافقت با اعزام یک تیم به رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو اظهارداشت : کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری از شماری از بهترین وزنه برداران ایران تشکیل شده است ولی به نظر من مسوولان فدراسیون وزنه برداری می بایست در این کمیته از مربیان شاخص حاضر در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران همچون فراز رامهرمزی ، وحید رشیدی و… نیز استفاده کند.
این مربیان در لیگ وزنه برداری با تمامی وزنه برداران ایران کار کرده اند و به خوبی با توان و اخلاق آنان آشنا هستند.
افزون بر آن شماری از پیشکسوتان منتقد نیز می توانند در این کمیته عضویت داشته باشند.
جباری که هدایت تیم ذوب آهن اصفهان در فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران را که از دهم آبان ماه جاری آغاز می شود ، برعهده دارد از رسول معتمدی ، میر مصطفی جوادی و امیر حقوقی به عنوان سه ملی پوش این تیم در فصل آینده لیگ یاد کرد و گفت : افزون بر این سه ملی پوش، وزنه بردارانی همچون حافظ قشقایی ، امیر عزیزی ، علیرضا معینی و محمد فرقان وزنه بردار ترکیه ای را نیز به خدمت گرفته ایم .
در رده سنی جوانان نیز با عبدالله بیرانوند ، مهراب دواسری ،محمد حسین شریفی ، پیمان شفیع زاده و مهدی بهارلو نیز قرارداد منعقد کرده ایم .
او با اشاره به اینکه تیم ذوب آهن اصفهان در فصل آینده لیگ وزنه برداری تنها در بخش بزرگسالان شرکت خواهد کرد ، گفت : با توجه به بودجه ای که دراختیار داریم در فصل آینده تنها در بخش بزرگسالان تیمداری خواهیم کرد.
جباری در پایان از تیم های ملی حفاری اهواز و مناطق نفت خیز جنوب به عنوان جدیدترین حریفان تیم ذوب آهن اصفهان برای کسب عنوان قهرمانی یاد کرد وگفت : این دو تیم خوزستانی نیز با قدرت در فصل آینده لیگ شرکت خواهند کرد و هر سه تیم رقابت نزدیکی برای کسب عنوان قهرمانی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید