خسرو کفیلی

حملات منتقدان به مسوولان جدید فدراسیون وزنه برداری با بازگشت تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان دختر و پسرایران از رقابتهای آسیایی دهلی نو – هندوستان تشدید شده است.
سجاد انوشیروانی که اسفند ماه سال گذشته پس از چند ماه حکم سرپرستی با اخذ رای اعتماد از اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری به مدت چهار سال به ریاست این فدراسیون انتخاب شد اکنون عملکردش مورد نقد منتقدان قرار گرفته است .
با اینکه وزنه برداران نوجوان و جوان دختر و پسر کشورمان در رقابتهای آسیایی دهلی نو که چندی پیش به پایان رسید به نتایج خوبی چه از نظر مدالی و چه از نظر تیمی دست یافتند ولی منتقدان دست از انتقاد برنداشته بلکه آن را تشدید کرده اند.
در میان این انتقاد کنندگان که برخی از ملی پوشان سابق ، مدیران سابق فدراسیون وزنه برداری و برخی از اعضای خانواده وزنه برداری مشاهده می شوند ،‌عملکرد سجاد انوشیروانی و کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان مورد نقد قرار گرفته است و این عملکرد را با فعالیت علی مرادی رییس سابق فدراسیون وزنه برداری که سال گذشته طی حکمی از سوی دیوان عدالت اداری مجبور به کناره گیری از سمتش شد، مقایسه شده است.
انتقاد کنندگان معتقدند که انوشیروانی که در زمان ریاست علی مرادی از منتقدان اصلی او بشمار می رفت اکنون که به ریاست فدراسیون وزنه برداری انتخاب شده است جا پای سلف خود گذاشته است و عملکرد مشابه مرادی داشته است.
همیشه در سفر بودن انوشیروانی به همراه بهداد سلیمی نایب رییس فدراسیون وزنه برداری در معیت تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی از جمله انتقاداتی است که به انوشیروانی وارد شده است.
رییس فدراسیون وزنه برداری چه در زمانی که به عنوان سرپرست در این فدراسیون حضور داشته است و چه از زمانی که با آرای اعضای مجمع عمومی به عنوان رییس برگزیده شده است ، در کلیه اعزام های تیم های ملی وزنه برداری کشورمان حضور داشته است .
افزون بر آن انتقاد کنندگان به عدم پایبندی به شایسته سالاری در به خدمت گرفتن افراد کارآمد برای فعالیت در کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری ایران و کارهای اجرایی در فدراسیون وزنه برداری نقدهایی را بیان کرده و اعتقاد دارند که رییس فدراسیون وزنه برداری بدون توجه به انتخاب افراد لایق از دوستان و رفقای خود در پست های مختلف استفاده کرده است.
این افراد همچنین گفته های مسوولان فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان مبنی بر نداشتن پشتوانه های لازم و بها ندادن به پشتوانه سازی برای تیم ملی وزنه برداری ایران در زمان ریاست سابق فدراسیون وزنه برداری را رد کرده و عنوان کرده اند که دست اندرکاران فعلی نباید عملکرد گذشتگان را زیر سووال ببرند.
آنان همچنین دخالت سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی در فعالیتهای مرتبط به کادر فنی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان به ویژه در رقابتهای آسیایی دهلی نو را مورد حمله قرار داده و عنوان کرده اند که عدم اعتماد به اعضای این کادر و یا خواسته آنان مبنی بر دیده شدن بیشتر موجب شده که انوشیروانی و سلیمی در کار کادر فنی تیم ملی نیز دخالت کنند.
منتقدان حذف کیانوش رستمی از ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران اعزامی به رقابتهای جهانی عربستان توسط نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی کشورمان را به اختلافات گذشته انوشیروانی و رستمی مرتبط دانسته اند و اعتقاد دارند حذف رستمی به وزنه برداری کشورمان در آستانه شرکت در رقابتهای جهانی عربستان ضربه وارد کرده است .
با اینکه مسوولان فدراسیون وزنه برداری پاسخ هایی در خصوص انتقادات منتقدان ارائه کرده اند ولی به نظر می رسد این انتقادات با توجه به در پیش بودن رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو دو چندان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید