جزئیات پرتاب ماهواره جدید ایران به فضا / طلوع ۳ اطلاعات تصویری و مخابراتی ارسال می‌کند

رئیس سازمان صنایع الکترونیک ایران از پرتاب ماهواره طلوع ۳ از محصولات گروه فضایی صاایران در سال جاری خبر داد و گفت: امسال این ماهواره به فضا پرتاب شد و اطلاعات تصویری و مخابراتی را برای ایران عزیز ارسال خواهد کرد.
امیر دریادار امیر رستگاری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی اقامه شد، اظهار داشت: بعد از گذشت ۴ دهه از تحریم‌های ظالمانه امروز به بلوغی رسیده‌ایم که هیچ گلوگاه فن‌آورانه‌ای که نتوانیم از آن عبور کنیم را مواجه نیستیم. قابلیت توسعه صنعت دفاعی در عرصه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی مطرح است.
وی اضافه کرد: طراحی و تولید محصولات در حوزه‌های موشکی،‌ بالستیک و کروز، پدافند و رزم هوایی، رزم دریایی و زمینی و حوزه‌های سایبر و الکترونیک، حوزه‌های فضایی، دفاع بیولوژیک و جنگ شناختی توانسته است ضمن پاسخگویی به تهدیدات در حال و آینده با سرریز دانش و فناوری‌ها عامل ارتقای دانش فنی و توسعه قابلیت‌های علمی و فن‌آورانه در جهت کمک به رشد دیگر بخش‌های کشور با تاکید بر توسعه ظرفیت‌های دانش‌بنیان باشد.

رستگاری با بیان اینکه در صنایع موشکی به قابلیت‌های شگفت و خیره‌کننده‌ای دست یافتیم، تصریح کرد: این قابلیت‌ها موجبات دلگرمی دوستان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و موجب وحشت و نگرانی این سرزمینی شده‌ایم. طراحی و تولید موشک‌های بالستیک زمین به زمین نقطه‌زن با برد ۲ هزار کیلومتر و طراحی و تولید موشک کروز با برد هزار کیلومتر و ساخت انواع موشک‌های ضدهوایی در بردهای و ارتفاع‌های پست، متوسط و بلند از جمله این دستاوردهاست.

دیدگاهتان را بنویسید