خسرو کفیلی

حضور وزنه برداران مستعد در اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه بر داری نوجوانان و جوانان ایران منوط به منفی اعلام شدن تست دوپینگ آنان است.
هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان وجوانان ایران با بیان این مطلب گفت : وزنه بردارانی در اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه حاضر خواهند شد که تست دوپینگ آنان منفی باشد.وزنه بردارانی که از مواد نیروزا استفاده کرده باشند ، هیچ جایگاهی در اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان نخواهند داشت.
او به تشکیل نخستین مرحله از اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران برای شرکت در رقابتهای قاره ای و جهانی در سال آینده اظهارداشت :‌ فدراسیون وزنه برداری به تازگی در ابلاغیه ای از تمامی روسای هیات های وزنه برداری استان های کشور خواستار معرفی مستعدان این رشته ورزشی برای شرکت در نخستین مرحله از اردوی آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران برای شرکت در رقابتهای آتی در اسفند ماه سال جاری شده است.
دراین ابلاغیه آمده است وزنه بردارانی در اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران حضور خواهند یافت که آزمایش های دوپینگ آنان منفی باشد چرا که اولویت اصلی ما داشتن وزنه بردارانی سالم است.
او افزود : اردوهای اصلی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی و آسیایی پس از پاسخ آزمایش دوپینگ وزنه برداران از اوایل سال آینده به صورت متوالی دایر خواهد شد.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان از عدم اعزام وزنه برداران نوجوان کشورمان به رقابتهای جهانی پرو خبر داد و گفت : با توجه به ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون های ورزشی مبنی بر عدم اعزام تیمی دررشته های مختلف ورزشی به رقابتهای مختلف تا پایان بازی های المپیک پاریس در اوایل سال آینده ، تیم وزنه برداران نوجوانان کشورمان نیز در رقابتهای جهانی این رشته در پرو شرکت نخواهد کرد.
او به فاصله اندک زمانی برگزاری رقابتهای وزنه برداری جوانان جهان که قرار است شهریور ماه سال آینده در اسپانیا برگزار شود و برگزاری پیکارهای آسیایی نوجوانان و جوانان که در فیلیپین برگزار می شود ، اشاره و بیان کرد : فاصله زمانی این دو رویداد وزنه برداری ، یک هفته است و در صورتی که کنفدراسیون وزنه برداری آسیا زمان برگزاری رقابتهای آسیایی را تغییر ندهد ، مشکلاتی برای ما به منظور اعزام وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان به رقابتهای آسیایی ایجاد خواهد شد.
پانزوان به حضور برخی از وزنه برداران نوجوان کشورمان در ترکیب تیم اعزامی جوانان ایران به رقابتهای جهانی اسپانیا اشاره کرد و گفت : ترکیب تیم ایران در رقابتهای جهانی اسپانیا همچون دوره گذشته این رقابتها در مکزیک ، تلفیقی از وزنه برداران نوجوان و جوان خواهد بود.
شماری از وزنه برداران نوجوان کشورمان توان قرار گرفتن در تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران نیز هستند.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان در باره ارتباطش با وزنه برداران جوان ایران که به تازگی عنوان قهرمانی جهان در مکزیک را کسب کردند ، نیز گفت : از ترکیب تیم اعزامی به مکزیک محل برگزاری رقابتهای جهانی جوانان برخی از آنان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت شده اند و همراه ملی پوشان این رشته ورزشی تمریناتشان را پی می گیرند و برخی دیگر نیز تمریناتشان را به تنهایی در زادگاهشان انجام می دهند که در زمان معین از آنان برای شرکت در اردوی تیم ملی جوانان برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا دعوت به عمل خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید