خسرو کفیلی

کار پشتوانه سازی برای تیم ملی وزنه برداری ایران را در دوره جدید با دعوت از ۱۲ وزنه بردار به اردوی آمادگی تیم ملی نوجوانان کشورمان آغاز می کنیم .
هادی پانزوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران با بیان این مطلب گفت : با پایان مسابقات استعدادیابی وزنه برداران نوجوان که به تازگی در تهران برگزار شد ، از میان شرکت کنندگان ۱۲ وزنه بردار را انتخاب کردیم که بزودی اردوی آمادگی آنان را با هماهنگی های به عمل آمده در شیراز دایر خواهیم کرد.
او با اشاره به شمار اندک مستعدان این رشته ورزشی اظهارداشت : متاسفانه باید بگویم اکنون نزدیک به تنها ۲۰ وزنه بردار مستعد نوجوان را در اختیار داریم من به خوبی می دانم که شمار وزنه برداران کم است ولی با همین تعداد وزنه بردار کار پشتونه سازی تیم ملی را آغاز می کنیم .
این وزنه برداران نزدیک به پنج سال زمان لازم دارند که به بلوغ کامل ورزشی خود برسند. دو سال از این زمان را در اختیار من خواهند بود و پس از آن نزد دیگر مربیان به آموزش خواهند پرداخت.
این وزنه برداران ، ملی پوشان وزنه برداری ایران در دوره آینده بازی های المپیک خواهند بود.
پانزوان گفت : با هماهنگی های به عمل آمده با فدراسیون وزنه برداری اردوی آمادگی وزنه برداران نوجوان کشورمان را از روز ۲۰ آبان ماه جاری در شیراز دایر خواهیم کرد و تا زمان اعزام تیم کشورمان به رقابتهای جهانی آلبانی که اوایل اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد ، این اردوها تداوم خواهد داشت.
افزون بر این ۱۲ وزنه بردار ، هشت وزنه بردار دیگر که سابقه پوشیدن دوبنده تیم وزنه برداری نوجوانان ایران را دارند در فواصل مختلف در اردوهایی آمادگی حضور خواهند داشت و خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی آلبانی آماده خواهند کرد.
او افزود : طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است تیم ایران با ترکیب کامل در رقابتهای جهانی شرکت کند .
با توجه به شرایط وزنه برداران من قول می دهم تیمی قدرتمند روانه مسابقات جهانی کنم .
او از طاها نعمتی و ایلیا صالحی به عنوان دو وزنه بردار آینده دار کشورمان یاد کرد و گفت : از این دو وزنه بردار در سال های آینده بیشتر خواهید شنید ضمن آنکه برخی از وزنه برداران نوجوان کشورمان نیز وزنه برداران خوبی در آینده خواهند شد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران از احسان رضاییان ملی پوش سابق وزنه برداری کشورمان به عنوان دستیار اول خود یاد کرد و گفت : افزون بر رضاییان ، مهدی پانزوان نیز به عنوان سرپرست تیم را همراهی خواهد کرد و فدراسیون وزنه برداری بزودی یک مربی دیگر را نیز به جمع کادر فنی تیم نوجوانان کشورمان اضافه خواهد کرد.
پانزوان از روسای هیات های وزنه برداری استان های فارس و اردبیل به نیکی یاد کرد و گفت : بیشتر نفرات وزنه بردار نوجوان که به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت خواهند شد از این دو استان هستند و این امر نشان می دهد که کار سازندگی در این استان ها به خوبی انجام می شود .
من امیدوارم با رفع برخی از مشکلات از جمله کمبود لوازم ، بودجه ، برگزاری کلاس های آموزش مربیگری و داوری و… استان های دیگر نیز به امر پرورش مستعدان این رشته ورزشی گام های موثری بردارند.
او در ادامه گفت : مازندران و تهران از جمله استان های مستعد در رشته وزنه برداری هستند ، با اینکه این دو استان نمایندگانی در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران دارند ولی من امیدوارم شاهد حضور وزنه برداران بیشتری از این دو استان در تیم ملی باشم .
سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران از تشکیل کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که ریاست آن را حسین رضازاده بر عهده دارد به نکویی یاد کرد و گفت : شماری از بهترین وزنه برداران سابق جهان در این کمیته عضویت دارند . اعضای این کمیته با داشتن تجارب بسیار نقش موثری در کمک فکری و فنی به سرمربیان تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید