تیتر:

خسرو کفیلی

امید به اردوی تیم ذوب آهن اصفهان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران بازگشت
تیم ذوب آهن اصفهان در هفته دوم لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور که به میزبانی تیم مناطق نفت خیز جنوب در اهواز برگزار شد ، با کسب ۶۳۰ امتیاز بالاتر از تیم های ملی حفاری اهواز و سایپا تهران که به ترتیب ۶۰۴ و ۵۷۷ امتیاز کسب کردند ، قرار گرفت تا ناکامی هفته اول را جبران کند.
تیم های مناطق نفت خیز جنوب ، عقاب ، پدافند هوایی و نیروی زمینی در رده های بعدی قرار گرفتند.
ذوبی ها که در هفته اول لیگ به علت مصدومیت شدید رسول معتمدی ملی پوش خود در میان ناباوری همگان جایگاهی بهتر از چهارمی کسب نکردند ، در رقابت های این هفته جبران مافات کردند تا چهره قهرمان این فصل در هفته پایانی مشخص شود.
علی جباری سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان با خریدهای نیم فصل خود زمینه پیشتازی این تیم را در این هفته فراهم کرد.
با اضافه شدن عبدالله و حسین بیرانوند به ترکیب تیم ذوب آهن اصفهاان نبود رسول معتمدی در ترکیب این تیم مشاهده نشد و این دو وزنه بردار با کسب عنوان قهرمانی اوزان ۸۱ و ۱۰۲ کیلوگرم سهم بسیاری در پیشتازی این تیم در هفته دوم و امید به کسب عنوان قهرمانی را برای این تیم فراهم کردند.
بی شک غایب بزرگ رقابتهای هفته دوم لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور کیانوش رستمی ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم تیم سایپا بود.
رستمی برخلاف حافظ قشقایی ، میر مصطفی جوادی ، رضا دهدار ، مهدی کرمی ، علی داودی و آیت شریفی شش ملی پوش دیگر کشورمان در رقابتهای جهانی کلمبیا که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز داشت، این هفته در رقابتهای لیگ وزنه نزد و به استراحت و ریکاوری پرداخت تا خود را برای شرکت در هفته پایانی که بهمن ماه سال جاری درتهران برگزار خواهد شد ، آماده کند.
شکست رضا دهدار بهترین وزنه بردار ایران در رقابتهای جهانی کلمبیا از تیم ملی حفاری اهواز مقابل حسین بیرانوند از تیم ذوب آهن اصفهان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم و رقابت علی داودی و علیرضا یوسفی به ویژه در حرکت دو ضرب که با برتری داودی در دسته فوق سنگین همراه بود ، از رقابتهای دیدنی این هفته بود.
دهدار که در حرکت یک ضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم با زدن وزنه ۱۶۶ کیلوگرم ۹ کیلوگرم از بیرانوند پیش افتاده بود نتوانست این برتری را در حرکت دو ضرب حفظ کند و زمانی که بیرانوند وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را مهار کرد با یک کیلوگرم اختلاف در رده دوم این وزن ایستاد.
علی داودی ملی پوش فوق سنگین تیم ملی حفاری اهواز که در حرکت دو ضرب با زدن وزنه ۱۹۱ کیلوگرم هشت کیلوگرم از علیرضا یوسفی رکورددار دو ضرب جوانان جهان پیش افتاده بود با اینکه در حرکت دو ضرب با زدن وزنه ۲۳۹ کیلوگرم یک کیلوگرم از یوسفی عقب افتاد با رسیدن به حدنصاب مجموع ۴۳۰ کیلوگرم پیشتاز رقابتهای این وزن شد.
آیت شریفی ملی پوش تیم سایپا تهران نیز که پس از بازگشت از کلمبیا دوران ریکاوری را می گذراند با حدنصاب مجموع ۳۹۲ کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت.
مهدی کرمی ملی پوش تیم ذوب آهن اصفهان نیز در دسته ۱۰۹ کیلوگرم رقابت سختی را با بنیامین بالاخایلی و مسعود ممیوند از تیم ملی حفاری اهواز داشت که پیروز این میدان سخت شد.
کرمی که در حرکت یک ضرب با مهار وزنه ۱۶۰ کیلوگرم ، ۶ کیلوگرم از بالاخایلی و یک کیلوگرم از ممیوند عقب افتاده بود در حرکت دو ضرب با زدن وزنه ۲۰۹ کیلوگرم عقب ماندگی خود را جبران کرد و با حدنصاب مجموع ۳۶۹ کیلوگرم در رده نخست ایستاد و امتیازات خوبی برای تیم ذوب آهن کسب کرد.
از دیگر نکات رقابتهای این هفته به حضور میرمصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم تیم ملی حفاری اهواز باید اشاره کرد .
جوادی که پس از حذف از رقابتهای جهانی کلمبیا از او به عنوان ناکام بزرگ ایران در این رقابتها یاد می شد در هفته دوم لیگ با حضور در یک دسته بالاتر با حدنصاب مجموع ۳۴۱ کیلوگرم قهرمان این وزن شد.
حسن گل پرور از تیم ذوب آهن اصفهان ، میلاد رضایی از ذوب آهن اصفهان ، حافظ قشقایی از ذوب آهن اصفهان ، جابر بهروزی از سایپا تهران و رضا بیرانوند از ملی حفاری اهواز دیگر وزنه برداران قهرمان اوزان مختلف بودند.
در پایان رقابتهای هفته دوم لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور تیم ملی حفاری اهواز با ۱۲۱۸ امتیاز پیشتاز است و تیم های ذوب آهن اصفهان و سایپا تهران با ۱۱۸۸ و ۱۱۷۶ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند و تیم های مناطق نفت خیز جنوب ، عقاب ، پدافند هوایی و نیروی زمینی در رده های بعدی ایستاده اند.
با توجه به شرایط تیم های شرکت کننده در جدول رده بندی این مسابقات ، هفته سوم لیگ که بهمن ماه سال جاری برگزار می شود، تعیین کننده تیم قهرمان از میان تیم های ملی حفاری اهواز وذوب آهن اصفهان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید