خسرو کفیلی

مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در حالی در شهر جینجو کره جنوبی آغاز شد که ملی پوشان وزنه برداری ایران برای کسب مدال از این رویداد قاره ای کاری سخت و دشوار در پیش دارند.
تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی با ترکیب حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم ، میرمصطفی جوادی و کیانوش رستمی در دسته ۸۹ کیلوگرم ، ایوب موسوی دردسته ۹۶ کیلوگرم ، سهراب مرادی و رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ، مهدی کرمی و امیر عزیزی در دسته ۱۰۹ و علیرضا یوسفی و آیت شریفی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم به جینجو اعزام شده است که نگاهی به استارت لیست اوزان مختلف نشان می دهد که هیچ یک از آنان در صدر اوزان خود قرار ندارند.
برخلاف دوره های گذشته این مسابقات که تیم ایران همیشه دراوزان سنگین در پی کسب مدال طلا از رقابتهای قاره ای بود این بار تیم کشورمان باید در اوزان نیمه سنگین نگاهش به کسب مدال طلا باشد .
حسین سلطانی ، کیانوش رستمی و میر مصطفی جوادی سه ملی پوش کشورمان در اوزان ۸۱ و ۸۹ کیلوگرم وزنه بردارانی هستند که می توانند تیم ایران را در این مسابقات صاحب مدال طلا کنند.
سلطانی جوان زنجانی تیم ملی وزنه برداری ایران دردسته ۸۱ کیلوگرم برای ایستادن بر سکوی نخست این دسته تنها یک وزنه بردار قزاقستانی را در پیش دارد.
یلمان سیتکازی وزنه بردار قزاق که در استارت لیست این وزن با حدنصاب ۳۵۰ کیلوگرم چهار کیلوگرم بیشتر از سلطانی اعلام کرده است حریف اصلی ملی پوش کشورمان در این وزن است.
سلطانی نخستین وزنه بردار کشورمان است که روز سه شنبه هفته جاری به روی تخته خواهد رفت.
کیانوش رستمی و مصطفی جوادی دو ملی پوش کشورمان در دسته ۸۹ کیلوگرم خواهند بود که برای کسب مدال در این وزن المپیکی رقابت سختی با حریفان خواهند داشت.
دایین لی و تیان تائو دو وزنه بردار چینی ، شاتیک شوهرداف ازترکمنستان و سرگئی پترویچ قزاق چهار وزنه برداری هستند که برای کسب مدال در این وزن با رستمی و جوادی به رقابت خواهند پرداخت.
سید ایوب موسوی وزنه بردار خوزستانی نماینده ایران در دسته ۹۶ کیلوگرم خواهدبود.
برای ملی پوش کشورمان در این دسته حدنصاب ۳۵۶ کیلوگرم ثبت شده است که با این حدنصاب موسوی هیچ جایگاهی در میان نفرات برتر این وزن نخواهد داشت.
سرات سامپردایت وزنه بردار تایلند با حدنصاب ۳۸۰ کیلوگرم امید اول قهرمانی در این وزن بشمار می رود.
جونگ بیون وون از کره جنوبی ،هوآن هو لی یو از چین ، حسن القاسم از عراق ، سوناتیلا اوساروف از ازبکستان و ماتیاکوبوف از ترکمنستان وزنه بردارانی هستند که دراین وزن برای کسب مدال به رقابت می پردازند.
۱۵ وزنه بردار رقابتهای دسته ۱۰۲ کیلوگرم را برگزار خواهند کرد که تیم ملی وزنه برداری ایران در این دسته دو نماینده خواهد داشت.
سهراب مرادی دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریودوژانیرو این بار گروه بی رقابتهای این دسته وزنه خواهد زد.
مرادی که تاکنون دو بار کتف مصدومش را به تیغ جراحان سپرده است ، پس ااز سال ها بار دیگر دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران را برتن کرده است.
رضا دهدار دارنده چندین مدال آسیایی و جهانی در گروه آ این دسته رقابت سخت و فشرده ای با وزنه بردارانی از کشورهای بحرین ، کره جنوبی / دو وزنه بردار / ، قرقیزستان ، قطر ، قزاقستان و چین تایپه خواهد داشت.
دهدار در حالی با حدنصاب ۳۸۶ کیلوگرم در این دسته حضور دارد که نورگسا آدیلتولی وزنه بردار قزاق با حدنصاب ۳۹۵ کیلوگرم بیشترین رکورد را ثبت کرده است.
مهدی کرمی و امیر عزیزی دو نماینده تیم ایران در دسته ۱۰۹ کیلوگرم خواهند بود که به تشخیص نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با حریفانشان رقابت خواهند کرد.
۳۷۱ و ۳۸۶ کیلوگرم حدنصاب های عزیزی و کرمی در استارت لیست این وزن است.
آرتیون آنتروپوف و آنداس سامارکانوف دو وزنه بردار قزاقستان بیشترین حدنصاب را در استارت لیست این دسته ثبت کرده اند .
چنگ بینگ دونگ وزنه بردار چین تایپه نیز پس از این دو وزنه بردار قزاق دیگر حریف دهدار برای کسب مدال در دسته ۱۰۹ کیلوگرم است.
در غیاب علی داودی دارنده مدال نقره بازی های المپیک توکیو ، آیت شریفی و علیرضا یوسفی دو نماینده ایران در دسته فوق سنگین خواهند بود.
شریفی و یوسفی در فهرست استارت لیست این دسته پایین تر از گور میناسیان وزنه بردار ارمنی الاصل تیم بحرین و من اسد وزنه بردار سوی قرار دارند.
وزنه برداران بحرینی و سوری با حدنصاب ۴۵۰ کیلوگرم برای کسب مدال این دسته به رقابت با یکدیگر می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید