خسرو کفیلی

وزنه برداران جوانی که عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی مکزیک را کسب کردند ، نیاز به حمایت همه جانبه دارند.
هادی پانزوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران پس از قهرمانی این تیم در رقابتهای جهانی مکزیک با بیان این مطلب گفت : ملی پوشان جوان وزنه برداری ایران پس از کسب عنوان قهرمانی جهان نیاز به حمایت همه جانبه مادی و معنوی مقامات کشور دارند.
همانگونه که مقامات اجرایی کشور از تیم های دیگر رشته های ورزشی حمایت های مالی به عمل می آورند انتظار است این مقامات با اهدای حواله یک خودرو داخلی از این وزنه برداران نوجوان و جوان که افتخار آفرینان آینده وزنه برداری ایران هستند، پشتیبانی کنند.
اهدای حواله خودرو داخلی به معنی پرداخت هزینه آن خودرو نیست تنها مقامات کشور دستور اهدا خودرو به این وزنه برداران بدون نوبت را بدهند.
او با اشاره به پیام های های تبریک مقامات مختلف کشور در پی کسب عنوان قهرمانی جهان توسط تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان اظهارداشت : ارسال چنین پیام هایی روحیه بخش است ولی انتظار است از نظر مالی نیزاین وزنه برداران جوان و نوجوان مورد حمایت قرار گیرند.
تحویل دادن چنین وزنه بردارانی به عرصه وزنه برداری جهان دیگر به صورت گذشته میسر نیست وانتظار این وزنه برداران آن است که آنان را مورد حمایت همه جانبه قرار دهند.
این را صراحتا می گویم اگر کشورهای دیگر چنین وزنه بردارانی داشتند از آنان به خوبی حمایت می کردند .
سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با ابراز رضایت از عملکرد وزنه برداران جوان کشورمان در رقابتهای جهانی مکزیک اظهارداشت : به جز یکی ، دو وزنه بردار که نتوانستند انتظارات را برآورده کنند من از عملکرد دیگر وزنه برداران کشورمان راضی هستم و نوید نسل جدید وزنه برداری کشورمان را می دهم .
این وزنه برداران در رقابت سنگین با حریفانشان به ۵ مدال طلا ، ۹ نقره و یک برنز دست یافتند که تاکنون در تاریخ وزنه برداری ایران نظیر نداشته است.
پانزوان اظهارداشت : این وزنه برداران جوان کشورمان در رقابتهای جهانی مکزیک تاریخ ساز شدند. این تیم در رده بندی تیمی با اقتدار و ۸۰ امتیاز فاصله با تیم دوم عنوان نخست را کسب کرد یعنی آنکه اگر تیم ایران با ۹ وزنه بردار به مکزیک اعزام می شد نیز عنوان نخست را کسب می کرد.
در رده بندی مدالی نیز در بین تیم های شرکت کننده در رده نخست ایستاد . وزنه برداران جوان کشورمان در این مسابقات چند رکورد جهانی در رده های سنی جوانان و نوجوانان را جابه جا کردند که در نوع خود بی نظیر بود.
به همین خاطر است که می گویم که تیمی که به مکزیک اعزام شد ، تاریخ ساز گردید.
او به حضور چند وزنه بردار نوجوان در ترکیب تیم اعزامی کشورمان به رقابتهای جهانی مکزیک اشاره کرد و گفت : من معتقدم همیشه باید از چند وزنه بردار نوجوان در ترکیب تیم جوانان استفاده کرد چرا که از این وزنه برداران نوجوان می توان در سال های آینده نیز در ترکیب تیم جوانان استفاده کرد. به همین خاطر من از برخی از وزنه برداران نوجوان در ترکیب تیم جوانان استفاده کردم که از آنان نیز در سال های آتی بهره ببرم .
سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران به هزینه اندک آماده سازی این تیم برای شرکت در رقابتهای جهانی مکزیک اشاره کرد و گفت : من تمام تلاش خود را انجام دادم تا کمترین هزینه را به فدراسیون وزنه برداری متحمل کنم .
این تیم پس از سه ماه حضور در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران که در شهرهای بابلسر و مرودشت دایر شد گام به این رویداد مهم گذاشت که جا دارد از افرادی که در برگزاری این اردوها نقش داشتند تقدیر شود.
پانزوان در ادامه اظهارداشت : اکنون ما پشتوانه های لازم را برای تیم ملی وزنه برداری ایران داریم و در صورتی که شرایط فراهم شود ، این وزنه برداران می توانند جانشینان خوبی برای ملی پوشان وزنه برداری ایران شوند.

دیدگاهتان را بنویسید