خسرو کفیلی

از میان ۱۵ وزنه بردار نوجوان و جوان اعزامی کشورمان به رقابتهای آسیایی هندوستان ، ۱۲ نفر شانس کسب مدال از این رویداد قاره ای را دارند.
هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران به رقابتهای آسیایی هندوستان که از اوایل مرداد ماه سال جاری آغاز می شود ، با بیان این مطلب گفت : ترکیب تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان برای شرکت در این مسابقات تقریبا به جز در یک وزن مشخص شده است.
تیم نوجوانان کشورمان با ترکیب کامل در این مسابقات شرکت خواهد کرد و تیم جوانان ایران با ترکیبی از وزنه برداران جوان و نوجوان در این پیکارها حضور پیدا خواهد کرد.
از میان ۱۵ وزنه بردارانی که به هندوستان می روند ، ۱۲ نفر شانس کسب مدال دارند.
کسب مدال طلای از این رویداد قاره ای بسیار سخت است ولی در چند وزن به ویژه اوزان سنگین شانس کسب مدال طلا داریم .
او به انصراف علیرضا یوسفی ملی پوش جوان فوق سنگین کشورمان از اعزام به رقابتهای آسیایی اشاره کرد و گفت : یوسفی که رکورددار جوانان جهان است در رقابتهای آسیایی بزرگسالان کره جنوبی از ناحیه دست دچار مصدومیت شد و به همین خاطر شرکت در رقابتهای جوانان آسیا را از دست داد.
با توجه به مصدومیت یوسفی که پس از مداوا در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران حضور خواهد یافت و خود را برای شرکت در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک آماده خواهد کرد ، اسفندیاری وزنه بردار استان البرز به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران دعوت شده است.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان به تشکیل مرحله پایانی اردوی وزنه برداران نوجوان و جوان در تهران اشاره و بیان کرد : طبق هماهنگی های به عمل آمده با فدراسیون وزنه برداری ، مرحله پایانی اردوی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان در تهران دایر خواهد شد . محل تشکیل این اردو هنوز مشخص نیست ولی امکان دارد این اردو در آکادمی ملی المپیک دایر شود و تا زمان اعزام به رقابتهای آسیایی هندوستان تداوم خواهد داشت.
پانزوان به عدم شرکت وزنه برداران نوجوان و جوان دعوت شده به اردوی آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران در شیراز در رقابتهای قهرمانی کشور که قرار است در اردبیل برگزار شود ، اشاره کرد و گفت : با توجه به زمان اندک باقی مانده تا اعزام تیم های کشورمان به رقابتهای آسیایی هندوستان صلاح ندانستم هیچ یک از دعوت شدگان به اردو در رقابتهای قهرمانی کشور که بزودی در اردبیل برگزار می شود ، شرکت کنند.
هراس من از این بود که درصورتی که هر یک از ملی پوشان نوجوان و جوان کشورمان در رقابتهای فوق دچار مصدومیت شوند زمان کافی برای جایگزینی آنان وجود ندارد.
او در باره چگونگی برگزاری لیگ وزنه برداری جوانان باشگاه های ایران که قرار است از مهر ماه سال جاری آغاز شود ، گفت : طبق برنامه ریزی صورت گرفته بر این مسابقات نظارت خواهد شد و چهره های برتر این مسابقات به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان دعوت خواهد شد.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان به اعزام سه وزنه بردار نوجوان کشورمان به رقابتهای بین المللی وزنه برداری ازبکستان اشاره کرد و افزود : دواسری ، حبیبی و محمدی تنها سه وزنه بردار نوجوان کشورمان هستند که به همراه من روز پنجشنبه هفته جاری به ازبکستان اعزام خواهند شد تا در رقابتهای بین المللی این کشور شرکت کنند .
‌پانزوان به تداوم اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان پس از بازگشت از هندوستان نیز اشاره کرد و گفت : با حمایت های صورت گرفته از سوی سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری و در راستای پشتوانه سازی تیم ملی ، اردوهای وزنه برداران پایه در طول سال و در شهرهای مختلف دایر خواهد شد.
او در پایان کار نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران را سخت دانست و گفت : کار کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به ویژه نصیرشلال سرمربی تیم ملی بسیار سخت است.
با اینکه نصیرشلال زمان کمی است که هدایت تیم ملی وزنه برداری کشورمان را برعهده گرفته است ولی از نیروهای موجود حداکثر استفاده را کرده است.
سرمربی تیم ملی دو رویداد مهم رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو را پیش رو دارد و باید تمامی امکانات را در اختیار او قرار داد تا تیم های قدرتمندی را روانه این دو رویداد کند.

دیدگاهتان را بنویسید