خسرو کفیلی

با اعلام اسامی دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران ، پرونده کیانوش رستمی برای شرکت در رقابتهای بین المللی وزنه برداری قطر که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، به نظر می رسد بسته شده است.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی از ۱۶ وزنه بردار به نام های حسین سلطانی ،مصطفی جوادی ، رسول معتمدی ، پیمان جان ، علی داودی ، علیرضا معینی ، مسعود ممیوند ، امیر عزیزی ، رضا باغی ، علی عالیپور، علیرضا عباسپور، مصطفی زارعی ، امیرحسین قربانی ، محسن دادرس ، سهیل سفید چقایی و سپهر مردانی به منظور شرکت در مرحله اول اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای بین المللی قطر که ماه آینده در دوحه برگزار می شود ، دعوت کرده است که نام کیانوش رستمی در میان دعوت شدگان مشاهده نمی شود.
رستمی پیش از این باارسال نامه هایی به مسوولان فدراسیون وزنه برداری ، وزارت ورزش و جوانان و برخی از مقامات سیاسی کشورمان خواستار حضور در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و شرکت در رقابتهای بین المللی قطر که یکی از پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می رود و برای او از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، شده بود.
عدم دعوت از مدال آور طلای بازی های المپیک ریودوژانیرو به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران به معنای از دست دادن سومین حضور رستمی در بازی های المپیک می تواند باشد.
نگاهی به اسامی دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران توسط نصیرشلال نشان از تصمیم سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در تغییر نسل ملی پوشان این رشته ورزشی است.
از میان ۱۶ وزنه بردار دعوت شده به این اردو که تا زمان اعزام تیم کشورمان به رقابتهای بین المللی قطر دایر خواهد بود، اسامی ۹ وزنه بردار جوان که پیش از این نیز برخی از آنان از سوی نصیرشلال به اردوی تیم ملی دعوت شده بودند ، مشاهده می شود.
وزنه بردارانی همچون معینی ، ممیوند ، باغی ، عالیپور، زارعی ، قربانی ، سفید چقایی ، مردانی و عباسپور در راستای پشتوانه سازی برای تیم ملی وزنه برداری ایران که پیش از این و پس از ناکامی تیم ملی وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی هانگ ژو از سوی نصیرشلال وعده حضور آنان در اردوهای آمادگی تیم ملی داده شده بود ، به این مرحله از اردو دعوت شدند.
عدم دعوت از ملی پوشانی همچون رضا دهدار ، مهدی کرمی ، امیر حقوقی و آیت شریفی که در معیت تیم ایران در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو شرکت کردند ،نیز سووالی است که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران می بایست به آن پاسخ دهند.
با توجه به اینکه مسابقات بین المللی قطر حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را دارد ، می توان عنوان کرد که تیم ایران با ترکیب ناقص در این رویداد گزینشی شرکت کند و از میان ۱۶ وزنه برداری که به این مرحله از اردو دعوت شده اند ، میرمصطفی جوادی و علی داودی ملی پوشان اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم و رسول معتمدی در وزن ۱۰۲ کیلوگرم قابلیت شرکت در این مسابقات را دارند.
جوادی و داودی که از شرایط مطلوبی در میان وزنه بردارانی که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را در اوزان۸۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم برخوردار هستند ، تا پیش از شرکت در رقابتهای قطر در سه رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس شرکت کرده اند و در دو رویداد دیگر باید شرکت کنند.
رسول معتمدی دیگر وزنه بردار کشورمان که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارد ، چندی بیش نیست که از بند مصدومیت رهایی یافته است و تاکنون در دو رویداد گزینشی شرکت کرده است ولی جایگاه مناسبی در میان شانس های حضور در این بازی ها در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ندارد چرا که طبق قوانین فدراسیون بین المللی وزنه برداری از هر کشور تنها یک وزنه بردار در فهرست ۱۰ نفره شانس های کسب سهمیه بازی های المپیک قرار خواهند گرفت و اکنون رضا دهدار وضعیتش از معتمدی بهتر است.
معتمدی که می رود به شرایط آرمانی بازگردد، برای اینکه بتواند یکی از سه نماینده کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس باشد ، در سه رویداد گزینشی باقی مانده می بایست به نتایج مطلوبی دست یابد تا با کنار گذاشتن رضا دهدار و قرار گرفتن در میان ۱۰ وزنه بردار برتر دسته ۱۰۲ راهی این رویداد مهم جهانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید