خسرو کفیلی

کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس توسط وزنه برداران زن کشورمان هدف اصلی من است.
کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان با بیان این مطلب گفت : شرکت بانوان وزنه بردار زن کشورمان در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس ، تنها برای کسب سهمیه حضور در این بازی هاست که کار بسیار سختی است.
با اینکه از راه اندازی وزنه برداری بانوان در ایران زمان اندکی می گذرد ولی تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بتوانیم سهمیه حضور در این بازی ها را بدست آوریم.
او افزود : با توجه به رقابتهای گزینشی باقی مانده ، امیدوارم بانوان وزنه بردار زن کشورمان با کسب امتیازات لازم در مهمترین رویداد ورزشی جهان حضور داشته باشند چرا که این امر برای ما بسیار اهمیت دارد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان به عدم موافقتش با حضور وزنه برداران دختر جوان کشورمان در رقابتهای جهانی مکزیک اشاره کرد و گفت :حدنصابهایی را برای شرکت در این مسابقات تعیین کرده بودم که متاسفانه وزنه برداران دعوت شده به اردوی تیم ملی بانوان نتوانستند به این رکوردها برسند از همین رو مخالفت خود را با شرکت تیم کشورمان در این مسابقات جهانی اعلام کردم . وزنه برداران دختر کشورمان باید بدانند که برای شرکت در چنین مسابقاتی باید تلاش مضاعفی انجام دهند.
باقری به ارسال اسامی دو وزنه بردار دختر کشورمان برای شرکت در رقابتهای بین المللی قطر که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، اشاره کرد و گفت : پیش از این اسامی ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز را برای شرکت در این مسابقات به فدراسیون جهانی وزنه برداری ارسال کرده ایم با اینکه این اسامی را اعلام کرده ایم ولی این امر به آن معنی نیست که آنان حتما در این مسابقات شرکت خواهند کرد ، این دو وزنه بردار برای اینکه در معیت تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان به قطر اعزام شوند باید به حدنصاب های تعیین شده دست یابند و در غیر این صورت نماینده ای در این مسابقات که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، اعزام نخواهند شد.
این را هم بگویم که امکان دارد که این دو وزنه بردار تنها برای وزن کشی و دادن آزمایش دوپینگ به دوحه بروند.
او در باره عدم ارسال نام سیده الهام حسینی برای شرکت در رقابتهای بین المللی قطر به فدراسیون جهانی وزنه برداری عنوان کرد: حسینی با توجه به مصدومیتش نیازی نبود که در این مسابقات شرکت کند چرا که این وزنه بردار در سه رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس دو رقابت جهانی در کلمبیا و عربستان و یک رقابت آسیایی در کره جنوبی شرکت کرده بود.
حسینی از پنج رویداد انتخابی در دو رقابت گزینشی دیگر باید شرکت کند که طبق برنامه تدوین شده او در رقابتهای آسیایی ازبکستان و پیکارهای بین المللی تایلند که تمامی وزنه برداران کشورهای مختلف که خواستار شرکت در بازی های المپیک پاریس هستند می باید در آن شرکت کنند ، شرکت خواهد کرد.
این دو رقابت گزینشی برای ما بسیار مهم است تا بتوانیم در پایان این دو رویداد سهمیه حضور در بازی های المپیک آینده بدست آوریم .
سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران با اشاره به زمان تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی زنان کشورمان از امروز در تهران گفت : این مرحله از اردواز امروز با دعوت از ۹ وزنه بردار دایر می شود و در فواصل مختلف ادامه خواهد داشت.
در این مرحله از اردو سیدالهام حسینی و الهه رزاقی حضور نخواهند داشت و از این وزنه برداران در مراحل بعدی اردو دعوت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید