مجید ندیری

در پی گنجاندن رشته وزنه برداری در المپیاد جهانی کارگران هستیم .
علی کردی رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری با بیان این مطلب گفت : در خصوص برگزاری رقابتهای وزنه برداری در المپیاد جهانی کارگران مکاتباتی را با فدراسیون جهانی کارگری انجام داده ایم.
او افزود : مسوولان فدراسیون جهانی کارگری عنوان کرده اند در صورت برگزاری یک دوره رقابتهای بین المللی وزنه برداری کارگری حداقل با شرکت پنج تیم ، نسبت به گنجاندن رشته وزنه برداری در المپیاد جهانی کارگران که هر ساله در رشته های مختلف ورزشی و در یکی از کشورهای عضو این فدراسیون برگزار می شود ، اقدام خواهند کرد.
در این راستا ، قصد داریم بزودی یک دوره رقابتهای بین المللی وزنه برداری با شرکت چند تیم خارجی و دو تیم از کشورمان در جزیره کیش اقدام کنیم .
در این خصوص گفت وگوهایی را با برخی از حمایت کنندگان مالی برای برگزاری رقابتهای بین المللی وزنه برداری کارگری در کیش آغاز کرده ایم که در صورت تحقق این امر بزودی شاهد حضور شماری از وزنه برداران کارگر کشورهای مختلف و انجام مسابقات در کیش خواهیم بود تا زمینه برگزاری رقابتهای وزنه برداری در المپیاد جهانی کارگری فراهم شود.
کردی تصریح کرد : در صورتی که وزنه برداری به عنوان یکی از رشته های ورزشی در المپیاد جهانی کارگران گنجانده شود بی شک انگیزه وزنه برداران کارگر ایران برای شرکت در رقابتهای داخلی دو چندان خواهد شد تا همه ساله وزنه برداران کارگر ایران در رقابتهای جهانی کارگران شرکت کنند.
رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری به استقبال وزنه برداران زن کارگر برای شرکت در نخستین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی کارگران زن ایران اشاره کرد و گفت : تاکنون ۱۴ استان آمادگی خود را برای شرکت در این مسابقات که اواخر بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد ، اعلام کرده اند که در نوع چنین استقبالی از رشته وزنه برداری بانوان که چند سالی بیش نیست در کشورمان راه اندازی شده است ، کم نظیر است.
او گفت : اصلا انتظار نداشتیم که چنین استقبالی از مسابقات وزنه برداری قهرمانی کارگران زن کشورمان که نخستین دوره آن خواهد بود ، به عمل آید.
این مسابقات را در پنج وزن المپیکی با شرکت وزنه برداران زن کارگر که بیمه تامین اجتماعی داشته باشند برگزار می کنیم .
وی تصریح کرد : همسران و دختران کارگران نیز می توانند در این مسابقات شرکت کنند و جوایز نفیسی نیز برای برترین های این مسابقات در نظر خواهیم گرفت .
کردی از برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی کارگران مرد ایران در اوایل اسفند ماه نیز خبر دارد و گفت : این مسابقات که حکم انتخابی تیم ملی وزنه برداری کارگران ایران را نیز دارد اوایل اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد وانتظار داریم استقبال خوبی از این مسابقات بشود چرا که برترین های این مسابقات به عضویت تیم ملی وزنه برداری کارگران ایران در خواهند آمد و در صورت فراهم شدن زمینه شرکت در یک دوره رقابتهای بین المللی به آن مسابقات اعزام می شوند.
رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری گفت : با تفاهمی که با فدراسیون وزنه برداری به عمل آمده است ، تیم ملی وزنه برداری کارگران ایران هر ساله قرار بود در رقابتهای بین المللی نعیم سلیمان اوغلو که در ترکیه برگزار می شد ، اعزام شود ولی با توجه به اینکه این مسابقات دیگر برگزار نمی شود ، قرار است فدراسیون وزنه برداری شرایط اعزام وزنه برداران کارگران کشورمان را در یک رویداد بین المللی دیگر فراهم کند.
در این راستا رایزنی هایی با مسوولان فدراسیون وزنه برداری به عمل آمده است

دیدگاهتان را بنویسید