خسرو کفیلی

تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی اواخر آذر ماه سال جاری به رهبری سعید علی حسینی در رقابتهای جهانی کلمبیا شرکت می کند ، که این پیکارها شاید آخرین حضور علی حسینی به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان باشد.
علی حسینی که دوران قهرمانی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است ، خرداد ماه گذشته طی حکمی از سوی علی مرادی رییس پیشین فدراسیون وزنه برداری که به حکم دیوان عدالت اداری در همان ماه از کار برکنار شد به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران برگزیده شد.
این مربی جوان که در تاریخ ۲۰ آبان ماه سال ۱۳۹۸
با حضور در فدر اسیون وزنه برداری و امضای نامه بازنشستگی اش ، رسماً از دنیای ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرده بود، پس از تصدی پست سرپرستی فدراسیون وزنه برداری توسط سجاد انوشیروانی ، با صدور حکمی در سمت خود ابقا شد.
علی حسینی که قراردادی سه ساله با رییس پیشین فدراسیون وزنه برداری برای هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران منعقد کرده بود ، با توجه به عملکرد چند ماهه اش و کسب نتایج نه چندان مطلوب در رقابتهای وزنه برداری باز یهای همبستگی کشورهای اسلامی که چندی پیش در ترکیه برگزار شد و رقابتهای آسیایی بحرین که با کسب عنوان سومی تیم ایران در منامه به پایان رسید ، به نظر می رسد در صورت عدم کسب نتایج مطلوب در رقابتهای جهانی کلمبیا که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، می بایست پست خود را به فرد دیگری تحویل دهد.
با تشکیل کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری از سوی انوشیروانی که از افراد شاخصی همچون حسین رضازاده ، حسین توکلی ، بهمن زارع ، کمال موسوی ، نواب نصیر شلال و … تشکیل شده است ، عملکرد علی حسینی در رویدادهای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.
در نخستین گام با اینکه اعضای این کمیته اختیار تام به سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران برای انتخاب وزنه برداران برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا در بحرین و چگونگی گرفتن وزنه برای ملی پوشان کشورمان داده بود ولی به نظر می رسد که عملکرد این مربی جوان مورد توجه اعضای این کمیته قرار نگرفت.
اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که ریاست آن را حسین رضازاده یکی از اسطوره های وزنه برداری کشورمان برعهده دارد ، پس از بازگشت تیم ایران از رقابتهای آسیایی بحرین تشکیل جلسه دادند و پس از بررسی عملکرد کادر فنی تیم کشورمان در رقابتهای آسیایی با اینکه حمایت خود را از ادامه فعالیت علی حسینی تا پایان رقابتهای جهانی کلمبیا اعلام کردند ولی از عملکرد او در منامه ابراز نارضایتی کردند.
اعضای کمیته فنی در آخرین نشست خود که علی حسینی نیز در آن حضور داشت روی انتخاب وزنه‌های مربوط به محمد زارعی و رضا دهدار نقدهای اساسی داشت که مورد پذیرش سرمربی هم بود.
با اینکه علی حسینی دراین نشست از عملکرد فنی تیم خود با توجه به زمان 2 ماهه برای آماده سازی ابراز رضایت داشت اما نظر کمیته فنی این بود که با توجه به اعزام تیم کامل و هدف‌گذاری برای کسب عنوان قهرمانی، نتیجه به دست آمده راضی کننده نبوده و با توجه به استراتژی تیم، بهتر بود روی برخی انتخاب وزنه‌ها تصمیم بهتری گرفته می‌شد.
با توجه به ابراز نارضایتی کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری از عملکرد علی حسینی در رقابتهای آسیایی بحرین و بروز برخی اختلافات بین سرمربی تیم ملی با دستیارانش ولی اعضای این کمیته با توجه به برخی ملاحضات و زمان اندک باقی مانده تا برگزاری رقابتهای جهانی کلمبیا که از اهمیت بسیاری برای وزنه برداری ایران برخوردار است ، تصمیم گرفتند تا یک فرصت دیگر به علی حسینی بدهند.
به نظر می رسد حضور در رقابتهای جهانی کلمبیا که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، در صورتی که ملی پوشان کشورمان به نتایج خوبی دست نیابند آخرین حضور علی حسینی بر مسند سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران باشد و پس از آن می بایست انتظارتغییر در راس کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران را داشت.
خسرو کفیلی
تیتر: تداوم سنگ اندازی رییس سابق فدراسیون وزنه برداری
سنگ انداری علی مرادی رییس سابق فدراسیون وزنه برداری همچنان ادامه دارد.
با گذشت نزدیک به پنج ماه از برکناری مرادی پس از صدور حکم دیوان عدالت اداری ، رییس پیشین فدراسیون وزنه برداری نه تنها همکاری لازم را با دست اندرکاران جدید این فدراسیون انجام نمی دهد بلکه سنگ اندازی نیز انجام می دهد.
مرادی به تازگی از حضور خزانه دار سابق فدراسیون وزنه برداری برای ارائه گزارش مالی در مجمع فوق العاده این فدراسیون جلوگیری کرد و مانع از شفاف سازی حسابهای مالی سال های پایانی ریاست مرادی در این فدراسیون شد.

دیدگاهتان را بنویسید