خسرو کفیلی

کمیته ملی المپیک پس از مخالفت مسوولان فدراسیون وزنه برداری ، در تصمیم خود در باره چگونگی اعزام تیم های ملی وزنه برداری مردان و زنان ایران به بازی های آسیایی هانگ ژو تجدید نظر کرد.
اعضای ستاد عالی بازی های آسیایی هانگ ژو کمیته ملی المپیک در آخرین نشست خود در تصمیم شان مبنی بر کاهش شمار وزنه برداران مرد و زن کشورمان به بازی های آسیایی هانگ ژو تجدید نظر کرده و موافقت خود را با اعزام هفت وزنه بردار زن و سه زن به مهمترین رویداد ورزشی قاره آسیا اعلام کردند .
مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در این نشست با بیان اینکه پیش از این عنوان شده بود که در مورد شمار اعزامی تیم های ملی وزنه برداران مردان و زنان کشورمان به این بازی ها پس از رقابتهای جهانی عربستان تصمیم گیری خواهد شد ، گفت : در این نشست که با حضور محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد با توجه به المپیکی بودن این رشته و استفاده از نیروهای جوان قرار شد تیم های ملی وزنه برداری مردان و زنان ایران با ترکیب ۷ مرد و ۳ زن در بازی‌های آسیایی هانگ ژو حضور پیدا کنند که با موافقت اعضای این ستاد مواجه شد.
با موافقت ستاد عالی بازی های آسیایی هانگ ژو با اعزام هفت وزنه بردار مرد و سه زن به این بازی ها ترکیب نهایی تیم های کشورمان پس از پایان رقابتهای جهانی عربستان که بزودی در ریاض برگزار خواهد شد ، مشخص می شوند.
نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران پیش از این از حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، امیر حقوقی، سید رسول معتمدی، مهدی کرمی، پیمان جان، علی داوودی و آیت شریفی به عنوان ملی پوشان وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان یاد کرده بود و از میان فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی یک وزنه بردار به همراه الهام حسینی و الهه رزاقی به هانگ ژو اعزام می شوند.
نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با ابراز خرسندی از اعزام تیم کشورمان با ترکیب کامل به بازی های فوق گفت :با ۷ وزنه‌بردار در این رقابت‌ها شرکت می‌کنیم. تلاش‌مان این است که بهترین‌ها را بعد از مسابقات جهانی از لیست ۱۰ نفره انتخاب کنیم. به لحاظ شانس کسسب مدال باید بگویم که اکثر بچه‌ها شانس کسب مدال دارند، اما اظهار نظر دقیق‌تر به شرایط روز مسابقه برمی‌گردد. به هر حال مسابقه سنگینی در عربستان داریم که کسب سهمیه المپیک است.
وی افزود: سعی می‌کنیم با آمادگی راهی بازی‌های آسیایی شویم و در ۴ وزنی که شرکت می‌کنیم، بتوانیم ۵۰ درصد تیم مدال کسب کنیم. تمام نفرات در لیست بلند بازی‌های آسیایی هستند و اگر نیاز باشد، لیست ۷ نفره را تغییر می‌دهیم.
نصیرشلال در خصوص پیش‌بینی‌اش از رنگ مدال نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: واقعیت این است که قول دادن برای رنگ مدال دروغ است، چون شرایط مسابقه غیرقابل پیش‌بینی است و اگر کسی هم قول و رنگ مدال می‌دهد، دقیق نیست. مسابقه شرایط خاص خودش را از لحاظ روحیه ورزشکار، آمادگی ذهنی، وزن کم کردن و رقبا دارد و با این اوصاف پیش‌بینی ما حدودی است.
کوروش باقری مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران و عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری نیز در این باره گفت :کسب مدال از رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو بسیار سخت است اما با افزایش رکورد و تلاش سرمربی و همکاران می‌توان مدال کسب کرد..
باقری گفت: امیدوارم بالندگی وزنه‌برداری با تلاش قهرمانان و بزرگان این رشته و حمایت رسانه ها در بالاترین سطح باشد. وزنه‌برداری اولین مدال تاریخ در المپیک را دارد و انتظارات از این رشته به حق است.
وی افزود: در بازی‌های آسیایی ناامید نیستیم و شانس مدال داریم. با توجه به سابقه وزنه‌برداری بانوان و اینکه قبلاً در این رویداد نبودیم، کار یک مقدار زیادی سخت است و با حمایت انوشیروانی و سلیمی رئیس و نایب رئیس و بقیه عزیزان شرایط خوب است. ما با سه نفر قرار است در این مسابقات حاضر شویم. حضور الهام حسینی و الهه رزاقی قطعی شده و بین فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی نیز یک نفر انتخاب می‌شود. در هر سه دسته بدون شانس نیستیم، ولی واقعیت این است که شانس ما کم است.

دیدگاهتان را بنویسید