:
خسرو کفیلی

به تصمیم مسوولان فدراسیون وزنه برداری و اعضای کمیته فنی این فدراسیون احترام می گذاریم و تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران را با ترکیب ناقص به رقابتهای آسیایی ازبکستان اعزام خواهیم کرد.
کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان به مصوبات کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری مبنی بر اعزام وزنه بردارانی که شانس کسب مدال در رقابتهای آسیایی ازبکستان دارند و وزنه بردارانی که در چرخه کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس هستند به تاشکند اشاره کرد و گفت : با وجودی که معتقد بودم که با وزنه برداران دختر بیشتری برای کسب تجربه در رقابتهای آسیایی ازبکستان که اسفند ماه سال جاری در تاشکند برگزار می شود ، شرکت کنیم ولی به تصمیم مسوولان فدراسیون وزنه برداری و کمیته فنی این فدراسیون احترام می گذارم و با نفراتی که چنین شرایطی را دارند به ازبکستان خواهیم رفت.
او از سیده الهام حسینی ،فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی ملی پوشان وزنه برداری دختر کشورمان که در چرخه کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس قرار دارند ، نام برد و گفت : این سه وزنه بردار به همراه یک و یا حداکثر دو وزنه بردار دختری که شانس کسب مدال از رقابتهای آسیایی را دارند به تاشکند اعزام خواهند شد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در باره وضعیت سیده الهام حسینی امید اول وزنه برداری بانوان کشورمان برای کسب سهمیه حضور در این رویداد ورزشی اظهارداشت : حسینی به علت مصدومیت از ناحیه کمر و تزریقی که به تازگی در این ناحیه انجام داده است از شرایط ایده آل بدور است.
این وزنه بردار به تازگی تمرینات خود را شروع کرده است و در جمع اردونشینان حضور یافته است و به زمان نیاز دارد که به آمادگی ۱۰۰ درصد برسد.
باقری در ادامه اظهارداشت : حسینی برای اینکه بتواند به عنوان نماینده وزنه برداری بانوان ایران در بازی های المپیک پاریس شرکت کند باید به حدنصاب ۲۴۵ کیلوگرم برسد . او در دوره گذشته رقابتهای آسیایی به این حدنصاب نزدیک شده بود که امیدوارم هر چه زودتر موفق به کسب این رکورد بشود.
او به افزایش رکوردهای دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان اشاره کرد و گفت : تمامی وزنه بردارانی که به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان دعوت شده اند ، حدنصابهایشان را افزایش داده اند ولی این افزایش رکوردها به حدی نیست که آنان در کورس رقابت با دیگر وزنه برداران قاره کهن برای کسب عنوان قهرمانی در اوزان باشد.
برای رسیدن به این هدف زمان و برگزاری اردوهای متمادی برای این وزنه برداران نیاز است.
او به دعوت از برخی از وزنه برداران نوجوان به اردوی آمادگی تیم ملی و تمرین آنان با ملی پوشان بزرگسال اشاره و بیان کرد : در راستای پشتوانه سازی برای تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران از این وزنه برداران دعوت کرده ایم و پاسخ خوبی نیز دریافت کرده ایم .
این وزنه برداران نوجوان ،آینده سازان وزنه برداران بانوان ایران هستند که نیاز است به آنان بهای لازم را بدهیم .
سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در باره حمایت مسوولان فدراسیون وزنه برداری از وزنه برداران دختر کشورمان اظهارداشت : این مسوولان با توجه به نوپا بودن این رشته ورزشی در بخش بانوان ، تمامی امکانات را در حد توانشان در اختیار این قشر از اقشار کشورمان قرار داده اند که جای تقدیر دارد.
با توجه به استقبالی که از این رشته ورزشی در استان های مختلف صورت گرفته است من امیدوارم که وزنه برداری بانوان کشورمان بزودی همپای وزنه برداری مردان در رقابتهای مختلف برای کشورمان افتخار کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید