خسرو کفیلی

تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران منحصر به افراد خاصی نیست بلکه جای بهترین هاست.
کوروش باقری سرمربی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران در رده های گوناگون سنی ، در آستانه برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر ایران که حکم انتخابی تیم های ملی پایه کشورمان را دارد با بیان این مطلب گفت : تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران اختصاص به افرادی خاصی ندارند ، بلکه بهترین ها در این تیم ها عضویت خواهند داشت.
او افزود : مسابقات قهرمانی کشور که در همدان برگزار می شود ، حکم انتخابی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان دختر کشورمان را دارد و انتظار داریم که تمامی سرمایه های این رشته ورزشی در آن شرکت کنند.
باقری تصریح کرد : پیش بینی من این است که وزنه برداران شناخته شده ای که پیش از این نیز به اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه دختران کشورمان دعوت شده اند ، عناوین برتر اوزان مختلف رقابتهای قهرمانی کشور را کسب کنند.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری بانوان کشورمان از تشکیل اردوهای آمادگی وزنه برداران دختر نوجوان و جوان کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا و پیکارهای آسیایی فیلیپین خبر داد و گفت : طبق برنامه تدوین شده اردوهای این دو تیم را پس از پایان امتحانات دانش آموزان ، از دهه سوم خرداد ماه سال جاری دایر خواهیم کرد و زمان کافی در اختیار داریم تا وزنه برداران را به آمادگی مطلوب برسانیم .
در نخستین گام در سال جاری تیم ملی وزنه برداری دختران جوان کشورمان به اسپانیا محل برگزاری رقابتهای جهانی اعزام خواهند شد و پس از آن در رقابتهای آسیایی که در رده های سنی نوجوانان و جوانان در فیلیپین برگزار خواهد شد ، شرکت خواهیم کرد.
او از اصفهان به عنوان میزبان مسابقات وزنه برداری قهرمانی بانوان ایران یاد کرد و گفت : این مسابقات که تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد نیز حکم انتخابی تیم ملی برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین را خواهد داشت و تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی باید در آن شرکت کنند.
باقری در باره حضور سیده الهام حسینی و الهه رزاقی در این مسابقات نیز گفت :حسینی و رزاقی از جمله وزنه برداران با تجربه دختر کشورمان هستند که توانایی های بسیاری دارند . این دو وزنه بردار به همراه دیگر وزنه برداران کشورمان برای پوشیدن دوبنده تیم ملی می بایست در رقابتهای انتخابی تیم ملی شرکت کنند.
وزنه بردارانی که به هر دلیلی نیز پیش از این اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران را ترک کردند و یا در آن شرکت نکردند می توانند در این مسابقات شرکت کنند و شانس خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی بیازمایند.
این وزنه برداران باید بدانند در صورت دعوت به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران باید در چارچوب برنامه های فدراسیون وزنه برداری حرکت کنند.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران با حمایت از سیستم تعیین تیم های برتر در رقابتهای قهرمانی کشور اظهارداشت : پیش از این تیم های برتر رقابتهای قهرمانی کشور به صورت امتیازی مشخص می شدند. این امر باعث می شد که تیم های استان های مختلف با ترکیب کامل در این مسابقات شرکت کنند و بدون آنکه مدالی کسب کنند یکی از سکوهای قهرمانی را از آن خود می کردند ولی اکنون این چنین نیست و تیم های برتر براساس تعداد مدالهای دریافتی مشخص می شوند.
این سیستم باعث حضور کیفی وزنه برداران استانهای مختلف در رقابتهای قهرمانی کشور خواهد شد.

ها

دیدگاهتان را بنویسید