خسرو کفیلی

مبلغ قرارداد ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران قابل مقایسه با دیگر رشته های ورزشی نیست.
جواد نادری سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب که به همراه این تیم در فصل گذشته لیگ پس از تیم ذوب آهن اصفهان عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد با بیان این مطلب گفت : با وجود قدمت لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران نسبت به بسیاری از لیگ های رشته های مختلف ورزشی متاسفانه باید بگویم که مبلغ قرارداد ملی پوشان وزنه برداری در لیگ بسیار اندک است.
میانگین پرداختی باشگاه ها به ملی پوشان وزنه برداری در فصل گذشته لیگ ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان بوده است که این رقم قابل قیاس با بسیاری از دریافتی های ورزشکاران رشته های دیگر نیست.
او افزود : پیش بینی می شود که این رقم در فصل آینده لیگ با اندک افزایشی به حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان برسد که با احتساب هزینه هایی که وزنه برداران در طول سال برای آمادگی خود متحمل می شوند ، مبلغ ناجیزی است.
سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به سرمایه گذاری برخی از باشگاه های در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران در سال های گذشته اظهارداشت : در سال های گذشته شاهد حضور برخی از تیم ها در لیگ وزنه برداری به مدت یک و دو فصل بودیم که با حضور این تیم ها انتظار می رفت که افزایش قابل ملاحظه ای در مبلغ قرارداد ملی پوشان وزنه برداری باشیم که متاسفانه این چنین نشد.
سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب در باره چگونگی حضور این تیم در فصل آینده لیگ های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های کشور گفت : فدراسیون وزنه برداری تاکنون زمان برگزاری نشست سرپرستان تیم های شرکت کننده در لیگ را اعلام نکرده است با برگزاری این نشست و مشخص شدن تیم های شرکت کننده نسبت به عقد قرارداد با وزنه برداران برای حضور قدرتمند تیم نفت در لیگ های جوانان و بزرگسالان اقدام خواهیم کرد.
با افزایش ۵۰ درصدی در بودجه باشگاه مناطق نفت خیز جنوب تلاش خواهیم کرد که شمار ملی پوشان خود را در فصل آینده لیگ افزایش دهیم .
نادری به پرداخت تمامی مبلغ قرارداد وزنه برداران این تیم در فصل گذشته اشاره کرد و گفت : با اینکه تیم نفت مبلغ قرارداد تمامی وزنه برداران خود را پرداخت کرده است ولی شنیده می شود برخی تیم ها از جمله ذوب آهن اصفهان هنوز تمامی پرداخت های خود را انجام نداده است و حتی شنیده می شود که این تیم ریشه دار اصفهانی که سال ها در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور تیمداری کرده است در فصل آینده تیمی روانه مسابقات نکند.
او تصریح کرد : باشگاه مناطق نفت خیز جنوب حتی مبلغ قرارداد علیرضا یوسفی ملی پوش فوق سنگین کشورمان که تنها یک هفته برای این تیم در فصل گذشته لیگ وزنه زد پرداخت کرده است.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در باره چگونگی عقد قرارداد با ملی پوشان وزنه برداری کشورمان گفت : صحبت هایی با برخی از ملی پوشان جوان و بزرگسال کشورمان انجام شده است که با نهایی شدن این صحبت ها ، اسامی ملی پوشان را اعلام خواهم کرد.
سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب از دایر کردن اردوهای آمادگی این تیم در بیرون از شهر اهواز خبر داد و گفت : برای نخستین بار قصد داریم اردوهای آمادگی تیم نفت را بیرون از اهواز ودر شهرهایی همچون همدان و مهاباد برگزار کنیم ، بدین ترتیب تلاش خواهیم کرد که وزنه برداری را در شهرهای مختلف گسترش دهیم .
نادری که رییس کمیته استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری نیز هست ، به ارائه برنامه های خود به مسوولان این فدراسیون برای شناسایی مستعدان این رشته ورزشی نیز اشاره کرد و گفت : برنامه های خود به مسوولان فدراسیون وزنه برداری ارائه کرده ام و هماهنگی های لازم با روسای هیات های وزنه برداری استان ها صورت گرفته تا مستعدان این رشته ورزشی پس از شناسایی برای آموزش در اختیار مربیان قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید