خسرو کفیلی

سرعت پیشرفت وزنه برداری بانوان در ایران را بیشتر خواهیم کرد.
کوروش باقری سرمربی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران در رده های گوناگون سنی پس از کسب عنوان سومی و چهارمی تیم کشورمان در رقابتهای وزنه برداری نوجوانان و جوانان دختران آسیا در دهلی نو با بیان این مطلب گفت : از عملکرد وزنه برداران دختر کشورمان در این مسابقات راضی هستم . وزنه برداران دختر ایرانی در این مسابقات نزدیک به رکوردهای خود وزنه زدند ، شمار بیشتری حرکات صحیح از خود در این مسابقات ثبت کردند و به مدال های خوش رنگی نیز دست یافتند و همین امر باعث می شود که سرعت پیشرفت وزنه برداری در این بخش را بیشتر کنیم.
این پیشرفت از پس از بازی های آسیایی هانگ ژو مشهود خواهد شد.
او افزود : وزنه برداری بانوان ایران کار خود را آغاز کرده است و دست اندرکاران این رشته ورزشی نیز هدف گذاری خود را انجام داده اند.
هدف ما حضور قدرتمند در رقابتهای جهانی و کسب مدال از بازی های المپیک در بخش زنان است . من به خوبی از رکوردهای وزنه برداری بانوان جهان اطلاع دارم و به خوبی می دانم که برای رسیدن به این رکوردها باید سرعت پیشرفت وزنه برداری بانوان در ایران را تسریع کنیم .
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران در باره بهترین وزنه برداران دختر نوجوان و جوان کشورمان در رقابتهای آسیایی اظهارداشت : در کل می توانم بگویم که وزنه برداران دختر ایران انتظارات کادر فنی تیم ملی را برآورده کردند ، برخی از وزنه برداران دختر کشورمان بسیار جنگنده نشان دادند و برخی دیگر بیشتراز حدنصابهای خود وزنه زدند .
باقری در ادامه اظهارداشت : شاکله تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان در آینده نزدیک همین وزنه برداران نوجوان و جوان شرکت کننده در رقابتهای آسیایی دهلی نو به همراه چند وزنه بردار بزرگسال کشورمان خواهند بود.
این وزنه برداران آینده وزنه برداری بانوان ایران در رقابتهای مختلف می باشند.
این را هم بگویم که درهای تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران همچنان باز خواهد بود و هر وزنه برداری که بتواند به حدنصاب های خوبی دست یابد به اردوی آمادگی این تیم دعوت خواهد شد.
وی در باره چگونگی حضور تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در رقابتهای جهانی عربستان نیز گفت : اردوی آمادگی این تیم از امروز بار دیگر در تهران دایر خواهد شد و از شش وزنه بردار برای شرکت در اردو دعوت خواهیم کرد . هر وزنه برداری که شرایط خوبی داشته باشد و به حدنصاب های تعیین شده دست یابد به عربستان اعزام خواهد شد.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری بانوان کشورمان به کاهش سهمیه وزنه برداری بانوان ایران برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو از سه وزنه بردار به دو نفر اشاره کرد و گفت : من تابع دستورات مسوولان فدراسیون وزنه برداری هستم و این را هم می دانم
که مسوولان فدراسیون وزنه برداری تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا با رایزنی با مقامات کمیته ملی المپیک این سهمیه را افزایش دهند ولی صحبت من با مقامات این کمیته آن است که فراموش نکنند که وزنه برداری همیشه یکی از رشته های مدال آور کشورمان در بازی های آسیایی و المپیک بوده است و در برخی از مواقع نیز با کسب مدال های خوش رنگ جور دیگر رشته ها را در این بازیها کشیده اند.
وزنه برداری همیشه دوران فرود و فراز داشته است ولی همیشه در بازی های آسیایی و بازی های المپیک برای کشورمان افتخار کسب کرده است.
او در باره چگونگی حضور تیم ملی وزنه برداری دختر بانوان ایران در رقابتهای جهانی مکزیک نیز گفت :‌ طبق برنامه وزنه برداران جوان دختر کشورمان در این مسابقات شرکت خواهند کرد ولی از هم اکنون نمی توان گفت تیم کشورمان با چند وزنه بردار دختر به مکزیک اعزام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید