روزنامه اعتماد نوشت:

🔹لایحه حجاب و وضعیت فعلی آن البته آغازگر فصل تازه‌ای از مناقشه میان دولت، قوه قضاییه، مجلس و دو جریان سیاسی قالیباف و پایداری است و در عین‌ حال، این حقیقت را عیان کرده است که نمی‌خواهد مصوبه جنجالی حجاب را گردن بگیرد؛ پایداری‌ها و برخی چهره‌های جریان‌های نوظهورتر مثل شریان تندروی آن را کافی نمی‌دانند و چهره شاخص‌شان در صداوسیما برای هیات رییسه مجلس خط و نشان می‌کشد که با مداخله مانع تصویب آنچه او لایحه کارآمد می‌خوانده، شده است. قالیبافی‌ها در سکوت به امید رضایت بقیه جریان‌ها به سرلیستی قالیباف لایحه را نه تایید و نه رد می‌کنند.

🔹دولت به عنوان مجری، مدعی دیدگاهی مبنی بر عدم نیاز به تدوین قانون جدید شده و قوه قضاییه که در صورت نهایی شدن لایحه و تبدیل آن به قانون درگیر‌ترین قوه با اجرای آن خواهد بود، نیز موضع و فاصله خود را با لایحه جدید روشن کرده است.

🔹مجموعه این اقدامات سرنوشتی تراژیک را برای سیاسی‌ترین لایحه سال‌های اخیر با تاثیرگذاری بر زندگی ۸۵ میلیون ایرانی ترسیم می‌کند. سرنوشتی که با میدان‌داری اقلیتی از پایداری‌ها رقم خورد و زیر سایه انفعال مدیریتی و طمع انتخاباتی قالیباف دامن زده شد.

دیدگاهتان را بنویسید