روزنامه اعتماد در گزارشی درباره چرخش های جبرائیلی از احمدی نژاد به رئیسی و این روزها به محسن رضایی، نوشته است:

🔹نسخه‌های اقتصادی و ارزی جبراییلی برای دولت همان جنس نسخه‌های محسن رضایی است. اینکه جبراییلی ادبیاتش علیه رییسی و دولتش نسبت به گذشته تغییر کرد هم به دلیل موسم انتخابات است، هم به دلیل فرار از بار مسوولیت رییس‌جمهور کردن مردی که حالا هیچ‌کس نمی‌خواهد مسوولیت تصمیمات اقتصادی‌اش را بر عهده بگیرد و هم به دلیل اخراج مرادش از دولت.

🔹جبراییلی در دو سال اخیر به اندازه‌ای مدافع موضوع دلارزدایی از اقتصاد ایران شده که در رسانه‌ها به عنوان شمایل مدافع این مساله تلقی می‌شود تا جایی که انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی از یاسر جبراییلی، رییس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام و علی مروی، رییس اندیشکده حکمرانی شریف به منظور برگزاری مناظره با موضوع دلارزدایی از اقتصاد ایران دعوت به عمل آورد.

🔹محتمل‌ترین گزینه این است که چهره‌هایی چون جبراییلی نمی‌خواهند در کارنامه اقتصادی دولت رییسی سهیم باشند. آنها که حامیان پر و پا قرص ابراهیم رییسی در آغاز به کار بوده‌اند حالا با دریایی از وعده‌های تحقق نیافته و افول شاخص‌های اقتصادی در دولت ابراهیم رییسی رو به رو هستند و تمایلی ندارند با سکوت و ادامه حمایت نام‌شان با کارنامه و عملکرد دولت رییسی گره بخورد.

🔹با مرور توییت‌ها و سخنرانی‌ها و اظهارات جبراییلی مشخصا می‌توان نقطه اوج و قوت این مساله را «خروج محسن رضایی، از دولت» تعیین کرد همان زمان که در نقد افزایش قیمت نان می‌نوشت: «همچنان به جمله‌سازی با عبارات یارانه پنهان، ارز ترجیحی، قاچاق، رانت، فساد و … ادامه دهید تا مردمی که سفره‌شان را کوچک کردید، به تدبیرتان تکبیر بگویند! هدف تحریم‌ها، تقابل مردم و حاکمیت بود؛ تحریم نتوانست، تعدیل نشان داده که می‌تواند/ خدایا تو شاهدی که در انذار، کوتاهی نکردیم …»

دیدگاهتان را بنویسید