ترکیب احتمالی ملی پوشان اعزامی به عربستان ، نصیرشلال رضایت دارد

خسرو کفیلی

 

 

با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای جهانی عربستان که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، ترکیب احتمالی تیم کشورمان برای شرکت در این رویداد مهم مشخص شد.

از میان ۱۲ وزنه برداری که هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در آکادمی ملی المپیک تمریناتشان را زیر نظر نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان و دستیارانش انجام می دهند ، ۱۰ وزنه بردار عازم ریاض پایتخت عربستان می شوند تا در رقابتهای جهانی که مهمترین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هست ، شرکت کنند.

با اینکه چندی روزی بیشتر به زمان اعلام لیست نهایی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی به فدراسیون بین المللی وزنه برداری توسط فدراسیون وزنه برداری کشورمان باقی نمانده است از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که تیم کشورمان با ترکیب حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم ، مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم ، محمد زارعی و امیر حقوقی در دسته ۹۶ کیلوگرم ، رضا دهدار و رسول معتمدی دردسته ۱۰۲ کیلوگرم ، مهدی کرمی و امیرعزیزی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و آیت شریفی و علی داودی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم به رقابتهای جهانی اعزام شوند.

ملی پوشان وزنه برداری ایران با پایان رقابتهای جهانی عربستان پس از دو هفته باید در مهمترین رویداد قاره آسیا بعنی بازی های آسیایی هانگ ژو حضوریابند.

رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو در حالی در هفت وزن برگزار خواهد شد که شورای  عالی بازی های آسیایی کمیته ملی المپیک به تازگی سهمیه تیم مردان وزنه برداری کشورمان را از هفت به پنج نفر کاهش داد که این امر مخالفت مسوولان فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان را در پی داشته است.

در صورتی که مسوولان فدراسیون وزنه برداری بتوانند مقامات کمیته ملی المپیک را برای افزایش سهمیه ملی پوشان وزنه برداری کشورمان قانع کنند از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که تیم ایران با ترکیب حسین سلطانی ، مصطفی جوادی ، امیر حقوقی ، رضا دهدار ، مهدی کرمی ، آیت شریفی و علی داودی عازم هانگ ژو شود.

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در آستانه آخرین رکوردگیری از ملی پوشان کشورمان برای انتخاب نفرات اعزامی به عربستان شرایط اردوی آمادگی و حاضران در اردوی تیم ملی را مناسب دانست و گفت : با توجه به زمان باقی مانده تا رقابتهای جهانی عربستان و حضور نزدیک به پنج ماه ملی پوشان در اردوهای آمادگی شرایط حاضران مطلوب است.

او افزود : کادر فنی تیم ملی و مسوولان فدراسیون وزنه برداری در طول ماه های گذشته تمام تلاش خود را انجام داده اند  که شرایط لازم برای تمرینات ملی پوشان فراهم شوند و آنان نیز با انگیزه بالا و سپری کردن روزهای سخت امیدوار برای کسب مدال عازم ریاض خواهند شد.

وی از رقابتهای جهانی عربستان به عنوان شلوغ ترین رقابتهای جهانی  در طول سال های اخیر  به علت اجبار حضور وزنه برداران کشورهای مختلف برای کسب سهمیه شرکت در بازی های المپیک پاریس یاد کرد و گفت : هدف از حضور تیم ایران کسب سهمیه حضور در بازی های فوق و بدست آوردن مدال است .

با اینکه یک سال به زمان برگزاری بازی های المپیک پاریس باقی مانده است ما امید داریم در این مدت ملی پوشان کشورمان افزایش رکورد داشته باشند و در این بازی ها افتخار کسب کنند.

نصیرشلال با اشاره به حضور ۱۲ وزنه بردار در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران اظهارداشت : از میان این ۱۲ نفر ۱۰ نفر به رقابتهای جهانی عربستان اعزام خواهند شد که اسامی آنان اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.

او با ابراز تاسف از کاهش سهمیه تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو اظهارداشت : متاسفانه با اینکه وزنه برداری ایران همیشه در رقابتهای آسیایی و بازی های آسیایی مدال آور بوده است از سهمیه این تیم برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو کاسته شده است که این امر کاری غیر حرفه ای بوده است.

او تصریح کرد : شرایط وزنه برداری ایران بگونه ای است که از هم اکنون نمی توان گفت که تمامی آنان مدال می گیرند و نه می توان گفت که آنان در رده دهم اوزان خود قرار می گیرند ولی ملی پوشان کشورمان تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا یکی از سکوهای قهرمانی را از آن خود کنند به همین خاطر من هفت وزنه بردار را برای شرکت در بازی آسیایی هانگ ژو آماده می کنم .

او در پایان به تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در عربستان و یا چین پس از رقابتهای جهانی عربستان اشاره کرد وگفت : با پایان رقابتهای جهانی عربستان تیم ایران در یکی از دو کشور عربستان و یا چین اردوی آمادگی خود را دایر خواهد کرد و سپس عازم هانگ ژو خواهدشد.

دیدگاهتان را بنویسید