در پی حملات تند و اظهارات علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی روابط عمومی کمیته ملی المپیک اطلاعیه ای صادر کرد.
؛ روابط عمومی کمیته ملی المپیک اینطور پاسخ ادعای دبیر را داده است: جناب آقای دبیر در مجمع فدراسیون اعلام نموده که”چهارماه از سال گذشته و کمیته ملی المپیک فقط سه میلیارد تومان به ما داده است.”

جواب کمیته المپیک به دبیر: ۷میلیارد دادیم نه ۳میلیارد

در این زمینه باید متذکر شد که کمیته ملی المپیک در سال 1401 مبلغ 16 میلیارد و 269 میلیون تومان به فدراسیون کشتی کمک نموده که ۸۰۰ میلیون تومان آن مربوط به بورسیه ورزشکاران المپیکی بوده است و در سه ماهۀ اول سال جاری نیز تاکنون مبلغ 7 میلیارد و 300 میلیون تومان به این فدراسیون واریزی داشته و نیز مبلغ 245 میلیون تومان هم برای بورسیۀ ورزشکاران المپیکی به آن فدراسیون پرداختی داشته است.

همچنین کمیته ملی المپیک برای اعتبارات سال 1402 مبلغ 23 میلیارد تومان برای آن فدراسیون در جدول توزیع اعتبارات بودجه توسط هیات اجرایی مصوب نموده است و در صورت لزوم مساعدت‌های بیشتری هم انجام خواهد شد.

در خصوص بند فوق لازم به توضیح است که رسالت کمیته ملی المپیک طبق اساسنامه، مساعدت در جهت تهیه بلیت و اعزام ورزشکاران به بازی‌های آسیایی و المپیک بوده و این کمیته ردیف مستقلی جهت کمک به فدراسیون های ورزشی در ردیف های بودجه ای خود ندارد.

همچنین در کنار کمک های این کمیته، وزارت ورزش و جوانان و دولت و مجلس محترم نیز اعتبارات قابل توجهی برای آن فدراسیون لحاظ نموده که این اعتبارات تلاش رئیس محترم فدراسیون بوده که جای تشکر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید