نشست خبری رونمایی از «ایوا» محصول هوش مصنوعی سفرمارکت برگزار شد و این دستیار هوشمند برای اولین‌بار مورد آزمایش قرار گرفت. ایوا این امکان را به گردشگران می‌دهد در بستر سفرمارکت با استفاده از صدا و متن، تقاضاهای خود را برای درخواست بلیت هواپیما و برنامه سفر طرح مطرح و پاسخ ها را تا رسیدن به نتیجه نهایی دنبال کنند.

مهدی نجفی بنیانگذار سفرمارکت با اشاره به سابقه طولانی این شرکت در بازار گردشگری ایران گفت: مجموعه ایرسا نخستین شرکت پیشرو در حوزه خدمات الکترونیک سفر بود،در واقع نقش ما در آنچه شما در زیرساخت الکترونیک سفر و گردشگری از سال 1390 در کشور می‌بینید، غیر قابل انکار است. بعد از رونمایی و فعالیت موفق پلتفورم سفرمارکت، در تلاشیم تا استانداردهای جدید را تعیین کنیم کاری که یک‌بار پیشتر در بازار گردشگری ایران انجام دادیم. ایوا آمده تا استانداردهای جدیدی در بازار سفر و گردشگری ایران مبتنی بر هوش مصنوعی و بر لبه فناوری ارائه کند.

بازار 300 همتی گردشگری ایران
مدیرعامل سفرمارکت با تشریح آخرین وضعیت بازار گردشگری ایران گفت: طبق تحقیقات انجام شده بازار مالی سفر بیش از 35 میلیون مسافری دارد. منظور ما از گردشگر کسانی هستند که بیش از یک شب برای اقامتگاهشان هزینه می‌کنند، در حال حاضر بیش از 3هزار آژانس مسافرتی و 60 هزار هتل و اقامتگاه داریم که گردش مالی این بازار را به بیش از 300هزار همت می‌رساند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی که شاهد کوچک شدن اقتصاد و افت قدرت خرید هستیم افزود: امروز صرفه جویی در هزینه و زمان چیزی است که مشتری و گردشگر به آن نیاز دارند و تاکنون در بازار کسی نتوانسته به آن پاسخ دهد. ایوا می‌تواند به راحتی و در چندثانیه پیشنهاد خرید بلیت در بهترین روز و در بهترین ساعت ممکن را به مخاطب ارائه دهد، قیمت‌ها را مقایسه کند و ضعیت آب و هوا را هم اعلام کند. این برنامه همچنین به گردشگر، برنامه بازدید و تفریح برای گشت و گذار را هم ارائه می‌دهد، مسافر می‌تواند نام مکان مورد نظر را بپرسد و ایوا نام شهر و برنامه را به او پیشنهاد دهد.

نجفی با با بیان ویژگی‌های دستیار هوشمند سفرمارکت گفت: باید به این اشاره کنم که ایوا تنها یک چت باکس نیست و شما می‌توانید با آن تعامل صوتی و نوشتاری داشته باشید و نکته بعد اینکه چند زبانه است یعنی به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی مسلط است.

ایوا یک محصول پیشرو و نوآورانه در حوزه هوش مصنوعی است
مدیرعامل سفرمارکت درباره مزیت رقابتی ایوا گفت: مزیت رقابتی که ایوا دارد این است که پیشرو است، کاری که 12 سال پیش شروع کردیم خیلی نوآورانه بود و در حال حاضر هم جزو اولین کسانی به شمار می‌آییم که در کشور از هوش مصنوعی استفاده کرده‌ایم، سیاست ما نمایش نیست و می‌خواهیم محصولی که واقعا به درد جامعه می‌خورد ارایه کنیم.
وی با اشاره به معمول بودن خطاهای احتمالی در هوش مصنوعی گفت: ما در تلاش هستیم تا در حد امکان جلوی خطاهای احتمالی آن را بگیریم تا مشتری بتواند به این برنامه اعتماد کند، این اعتماد به هوش مصنوعی به مرور زمان ساخته می‌شود درست اتفاقی که در روابط دو طرفه آدم‌ها رخ می‌دهد.

دستیار سفر هوشمند سفرمارکت مبتنی بر مدل بازارگاه است
مدیرعامل سفرمارکت افزود: مزیت بعدی ایوا بازارگاه بودن (Marketplace) بودن است. من به عنوان یه شرکت هواپیمایی اگر بخواهم فقط محصول خودم را به مخاطب ارائه دهم کسی چندان از آن استقبال نمی‌کند اما ما اینجا بهترین و جامع ترین نتایج را به مشتری ارائه می‌دهیم؛ امکان مقایسه را به مخاطب می‌دهیم و بهترین آن را انتخاب می‌کنیم، آدم‌ها اساسا مقایسه را دوست دارند و این امکان مقایسه شفافیت را در بر دارد و این قابلیت در ایوا به آسانی در دسترس کاربران قرار دارد.

توسعه ایوا از مسیر خلق محصولات بیشتر
نجفی با اشاره به برنامه های تکمیلی ایوا گفت: به مرور زمان هتل و اقامتگاه را هم اضافه می کنیم. همین الان امکان اینکه همه محصولات یک جا در اختیار مشتری قرار بگیرد وجود دارد، اما ترجیح می‌دهیم گام به گام جلو برویم و به همین خاطر مشتاقیم بهترین آن را به مردم ارائه دهیم و چون این برنامه، اولین تجربه عملیاتی و کاربردی در زمینه هوش مصنوعی کشور است قطعا مشتاقان تکنولوژی دوست دارند که از آن استفاده کنند.

او درباره چشم انداز ایوا گفت: چشم‌انداز ما برای 3تا 5 سال آینده این است به جای تمرکز روی فیچرهای زیاد به خلق محصول برای مردم تمرکز کنیم، یعنی همان چیزهایی که دارد را پرورش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید