احمد کهنی، الفتی، خسرو نژاد، شفیعی، بهلولزاده و … از نوابغ ژیمناستیک ایران هستند، آنها را قربانی نکنید.

برای بررسی اوضاع کنونی ژیمناستیک کشور، با فرامرز سنگینی، قهرمان اسبق تیم ملی، داور پیشین بین المللی ژیمناستیک هنری و یکی از پرسابقه ترین دبیران کل فدراسیون های ورزشی کشور از جمله ژیمناستیک، گفت و گویی انجام داده ایم که می خوانید.

فرامرز سنگینی گفت: حواشی ژیمناستیک، آنقدر فزونی گرفته و گودال اشتباهات، به قدری عمیق شده که چاره برون رفت از این وضعیت ، قطعاً اقدامی شجاعانه و جسورانه را می طلبد .

حدود بیست و سه – چهار سال پیش که نقطه آغاز اداره و ریاست بر فدراسیون های ورزشی با تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات صورت گرفت تا به امروز، که در اواسط سال یکهزار و چهار صد و دو می باشیم، همواره شاهد اشتباهات پی در پی و فزاینده مسوولان ورزش کشور در چگونگی نحوه سپردن سرنوشت انتخابات به دست اهل آن و از طریق مجمع عمومی فدراسیون های ورزشی بوده ایم که آخرین اشتباهات آنها را در برگزاری انتخابات اسکواش، ژیمناستیک، بولینگ و بیلیارد و… را نظاره کردیم .

سنگینی می افزاید: بدون رو در بایستی، باید بگوییم که همیشه مسوولین محترم ورزش کشور، در پی اعمال نظر و … در انتخابات بوده اند، این مهم را با استناد به تغییرات پی در پی در ویرایش اساسنامه فدراسیون ها، اضافه کردن تبصره و اصلاحیه ها و تصمیمات جور وا جور در تدوین پر تعداد آیین‌نامه های اجرایی انتخابات می توان به عینه ملاحظه کرده و شاهد بود .

طی سالها، چندین مدل انتخابات را برگزار و هر روز به شیوه ای جدید، رییس یک فدراسیون، انتخاب شده است.

بدون تردید پرداختن به این موضوع اساسنامه، مجمع و …، زمان و فرصت بیشتری را می طلبد که شاید از حوصله این گفت و گو خارج باشد، اما در خصوص ورزش زیبا، پایه، سازنده و پر مدال ژیمناستیک، باید عرض کنم که به عنوان یک خدمتگزار و کمترین شاگرد عرصه ورزش، پیشنهاد می کنم که مسوولان محترم ورزش کشور در وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک، در تفکرات و تصمیمات جدید خود، به این موضوع توجه کنند که به هر شکل ممکن، کم اشتباه ترین اقدام در جهت آرام سازی فضای پر التهاب ژیمناستیک، سپردن سرنوشت این ورزش به دست مجمع عمومی و مشخصا انتخاب رییس فدراسیون، فقط از طریق همین مرجع است .

به طور یقین، بهتر است که همه امور را به قانون واگذار کرده و از تصمیمات انفرادی و خارج از عرف و قانون، پرهیز کنیم .

صلاحیت حضور و یا عدم حضور کاندیداها در عرصه انتخابات را به مراجع قانونی و ذی صلاح سپرده و از قدرت نمایی فردی، دوری کنیم .

فعالین ژیمناستیک در حوزه های مختلف داوری، مربیگری، فنی، اجرایی و … در زیرشاخه های فعال کشورمان از نابسامانی های موجود، به قدر کفایت ، آسیب دیده‌اند .

قهرمانان ارزنده ما در شاخه های گوناگون ایروبیک، آکروبات، ترامپولین و ژیمناستیک هنری، آینده پر افتخار شأن را در این ورزش و در عرصه رقابت های قهرمانی آسیا، بازیهای آسیایی، قهرمانی جهان و … جست و جو می کنند، لطفاً آنها را دریابید و به این بلاتکلیفی پایان دهید تا قهرمانان شایسته ای همچون احمد کهنی، خسرو نژاد، الفتی، بهلولزاده، شفیعی و … از نوابغ ژیمناستیک هنری ایران هستند، لطفاً آنها را قربانی نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید