🔹سیدابراهیم رئیسی روز گذشته برای سومین بار در طول دوران ریاست جمهوری اش روبروی اهالی رسانه قرار گرفت تا در هفته دولت پاسخگوی سوالات رسانه ها باشد.

🔹۱۸ رسانه سوالات خود را از رئیس دولت سیزدهم پرسیدند، که در این میان سهم رسانه های حامی دولت و اصولگرا پررنگ تر و محسوس بود.

🔹۱۰ رسانه حامی دولت در این نشست سوالاتی با محوریت سفرهای استانی دولت، اتفاقات رخ داده در دانشگاه‌ها، عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و دیپلماسی، مبارزه با فساد، توزیع یارانه و ….پرسیدند.

سهم رسانه های خارجی از رسانه های منتقد پیشی گرفت

🔹در این میان سهم رسانه های اصلاح طلب فقط ۲ روزنامه شرق و روزنامه آرمان امروز بود. خبرآنلاین نیز به عنوان یک خبرگزاری مستقل در لیست سوال کنندگان قرار گرفته بود.

🔹جالبتر آنکه سهم رسانه های خارجی از رسانه های اصلاح طلب و مستقل بیشتر بود و ۵ رسانه غیرفارسی زبان مجوز طرح سوال از رئیس جمهور را پیدا کردند.

سوالات هدفمند و جهت رسانه های حامی دولت برای تمجید و تعریف از رئیسی

🔹نکته جالب توجه در سوالات مطرح شده در نشست خبری رئیس جمهور نوع سوالات مطرح شده از سوی رسانه های دولت بود. سوالاتی که تلاش داشت عملکرد دولت رئیسی را پررنگ کرده و ضمن آن رسانه های منتقد را هدف بگیرد.

🔹حتی سوال درباره اتفاقات اخیر در دانشگاه ها که با موجی از اعتراض در فضای عمومی و سیاسی کشور روبرو شده است به نحوی از رئیس دولت پرسیده شد که هم این اخراج ها به اعتراضات سال گذشته مرتبط شود هم دولت را ترغیب و تشویق به ادامه روند اخراج ها کنند.

🔹سوالات درباره سفرهای استانی و عملکرد دولت در حوزه دیپلماسی هم بیش از آنکه سوالی در این حوزه ها باشد تعریف و تمجید از عملکرد دولت بود.

پاسخ های تکراری و مبهم

🔹در بخش پاسخ ها هم رئیس جمهور در اکثر موارد با توضیحاتی کلی از کنار سوالاتی مهم چون برجام و مشارکت حداکثری در انتخابات عبور کرد. و در موضوع پول های بلوکه شده ایران در ژاپن هم پاسخ رئیس جمهور تعجب برانگیز شد.

🔹از دیگر نکات برجسته در نشست خبری رئیس جمهور آن بود که رئیس جمهور در این نشست هیچ خبر جدیدی برای مردم نداشت و حتی در بخش اظهارنظرها هم بیشتر تکرار مواضع پیشین او در حوزه های سیاسی و اقتصادی و …بود./

دیدگاهتان را بنویسید