4؛ شیوه عرضه خودرو دوباره تغییر می کند؟ | توضیحات وزارت صمت درباره حواشی سامانه یکپارچه خودرو
مدیر کل صنایع خودرو وزارت صمت، حواشی ایجاد شده پیرامون سامانه یکپارچه فروش خودرو را، شیطنت دو سه رسانه و مرتبط با آگهی خودروسازانی دانست که تمایل دارند محصولاتشان را خارج از سامانه به فروش برسانند.
چند روزی هست که اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سامانه یکپارچه فروش خودرو حاشیه ساز شده و گمانه‌زنی‌هایی را درباره تغییر احتمالی شیوه فروش خودرو ایجاد کرده است.

عباس علی‌آبادی هفته گذشته با بیان این‌که سامانه یکپارچه خودرو متعلق به وزارت صمت نیست، این سامانه را متعلق به شورای رقابت دانست و با ابراز بی‌اطلاعی در زمینه مرحله جدید ثبت نام در سامانه، اطلاع‌رسانی در این خصوص را در حیطه اختیار شورای رقابت اعلام کرد.

متعاقب این اظهارات، شورای رقابت نیز اعلام کرد که براساس مصوبه کارگروه خودرو شورای رقابت، مسئولیت سامانه بر عهده وزارت صمت است و این شورا متولی سامانه نیست. این تناقض‌ها در شرایطی که متقاضیان منتظر آغاز مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه بودند، در برخی رسانه‌ها با این تیتر که سامانه یکپارچه فروش خودرو متولی ندارد، حاشیه ساز شد و این شبهه را ایجاد کرد که ممکن است وزارت صمت طرح و برنامه جدیدی برای فروش خودرو در نظر داشته باشد، شایعه‌ای که از سوی مدیر کل صنایع خودرو وزارت صمت تکذیب شد.

دیدگاهتان را بنویسید