محسن پیرهادی،رییس فراکسیون مدیریت شهری:

نرخ طلاق در ۲۰ سال ۱۶۲ درصد رشد داشته است/ ۷۰درصد مردم از افزایش اعتیاد و کودکان کار ابراز نگرانی کرده‌اند

🔹محسن پیرهادی،رییس فراکسیون مدیریت شهری بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در باز تولید آسیب جدید  یا افزایش رشد آسیب اجتماعی دیگری موثرند،گفت: رشد ۱۶۲ درصدی طلاق طی دو دهه شاهدی غیر قابل کتمان از ارتباط دومینوار معضلات اجتماعی از بیکاری و تأثیر فشارهای اقتصادی بر خانواده گرفته تا خشونت پنهان،بی تعهدی اخلاقی  و فرهنگ خانواده‌هاست.

🔹بر اساس پیمایش ملی خانواده در سال ۹۸ نیز ۵ عامل اصلی طلاق «عدم وفاداری زوجین»، «رفتارهای خشونت آمیز زوجین نسبت به یکدیگر»، «بیکاری همسر»،«تأثیر فشارهای اقتصادی بر خانواده»و«دخالت خانوادهها در زندگی زوجین» عنوان شده است.  عواملی که دومینو وار با هم در ارتباطند و در کنار هم معضلی به نام رشد طلاق در جامعه را ایجاد کرده اند .

🔹در بازه زمانی  ۲۰ ساله ی – سال های  ۷۵ تا – ۹۵ شاهد رشد ۱۶۲ درصدی  طلاق بوده ایم و متاسفانه در یک دهه گذشته- ۱۳۹۰-۱۴۰۰- نیز نرخ طلاق متاهلان نیز رشد حدود ۲۰ درصدی داشته است، روندی که نشان دهنده وجه تمایز این آسیب ‌دیگرآسیب های اجتماعی است.

🔹اعتیاد،افزایش مهاجرت به شهرها، سیل آوارگی از شرق و سالخوردگی جمعیت از جمله چالش های کشور در حوزه آسیب های اجتماعی است

🔹در نظرسنجی های انجام شده مردم اعتیاد،کودکان کار و طلاق را سه آسیب اصلی حوزه اجتماعی دانسته اند و خواستار مداخله دولت برا یکنترل این آسیب ها شده اند ۷۰درصد مردم نسبت به افزایش رشد نرخ اعتیاد و کودکان کار اعلام نگرانی کرده اند و بیش از ۵۰ درصد آنان خواستار مداخله مستقیم دولت و مسئولان ذیربط برای کنترل آسیب های اجتماعی مذکور شده اند

دیدگاهتان را بنویسید