رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران با اشاره به ادامه حاشیه سازی ها علیه انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران و جلسه هفته بعد شورای عالی نظرات درباره این موضوع گفت: دولت باید هوشمندانه از هرگونه شائبه دخالت در امور مربوط به اتاق ایران به عنوان مهمترین نهاد بخش خصوصی کشور تبری بجوید تا بیش از این شاهد ریزش سرمایه های اجتماعی نباشیم.
مسعود بختیاری افزود: انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران در این دوره برای نخستین بار با حضور انجمن نظارت بر انتخابات به عنوان متولی و ناظر قانونی برگزاری انتخابات برگزار شد و منشی این هیات در روز برگزاری انتخابات توضیحات شفاف، مبسوط و مستندی درباره روند تایید صلاحیت اعضای هیات رئیسه ارائه کرد که نشان داد فرآیند انتخابات کاملا در چارچوب قانون پیش رفته است. رئیس اتاق ایران هم بر همین اساس از حق کاندیداتوری خود استفاده کرد و اتفاقا اعضای هیات نمایندگان هم با استفاده از حق انتخاب خود با رای قاطع به او و تیم همراهش رای دادند. بنابراین در همان روز پرونده انتخابات هیات رئیسه بسته شد. چون تمام فرایند با نظارت انحمن و در سلامت کامل پیش رفت.
رئیس اتاق ایران با ایستادگی در برابر حجمه ها، از آرا هیات نمایندگان صیانت کرده است
او با اشاره به حملات بی سابقه به حسین سلاح ورزی و نتیجه این انتخابات بیان کرد: خوشبختانه رئیس اتاق ایران تا الان با صیانت از رایی که به او داده شده بود در برابر این حملات ایستادگی کرده است که برای ما ارزشمند است. هیات نمایندگان و دولت هم باید از این رای صیانت کنند.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید کرد: حرف ما این است که دولت باید هوشمندانه از هرگونه شائبه دخالت در اتاق ایران به عنوان مهمترین تشکل بخش خصوصی کشور تبری بجوید. انتخابات تمام شده و هیات رئیسه اتاق ایران با جدیت در حال پیگیری ماموریت های محول شده هستند. الان به پرهیز از تنش و ایجاد آرامش و همگرایی بین دولت و بخش خصوصی نیاز داریم.
بختیاری گفت: در ادوار گذشته به واسطه اشتباهات دولت و حاکمیت شاهد ریزش سرمایه های اجتماعی در سطح وسیع هستیم. اما اگر قرار است مهمترین چالش فعلی یعنی مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم باید از اندک ظرفیت موجود یعنی اتاق ایران بهره ببریم. برای این منظور دولت باید از رای قاطع اعضای هیات نمایندگان حمایت کرده و به رسمیت بشناسد تا بتواند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و با همگرایی دولت و بخش خصوصی شاهد رفع مشکلات باشیم.
او تاکید کرد: انتظار ما از دولت، وزارت صمت و شورای عالی نظارت این است که در این شرایط تیزبینانه و با تدبیر عمل کنند و مهر پایانی بر تمام حاشیه سازی ها بزنند تا هیات رئیسه فارغ از حواشی ایجاد شده بتواند به وظایف خود بپردازد.
این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: در گام بعدی انتظار من و سایر اعضای هیات نمایندگان این است که شورای عالی نظارت پیش دستی کرده و بند آیین نامه ای مربوط به بررسی صلاحیت کاندیداهای هیات رئیسه اتاق ایران را که به طور غیرقانونی و بدون رای هیات نمایندگان به تصویب رسیده و در این انتخابات اجرا شد، اصلاح کنند.
هیات نمایندگان باید محکم پای رای خود بایستد
رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران خطاب به فعالان اقتصادی هم گفت: به تمام فعالان اقتصادی و اعضای هیات نمایندگان توصیه میکنم مبادا به واسطه برخی رفتارهای خارج از منطق، به نهاد 140 ساله اتاق ایران خدشه وارد کنیم. ما میراث دار نهادی هستیم که با فراز و نشیب های فراوان پشت سر گذاشته و امانتی در دست ماست. برخی دوستان دلسوز میگویند برای ایجاد وفاق بین بخش خصوصی و دولتی باید امتیاز بدهیم و از رای قاطع خود عقب نشینی کنیم اما هشدار می دهم مبادا به این دام پر خطر بیفتیم. اگر تسلیم غوغا و جنجال سازی ها شویم باید فاتحه اتاق را بخوانیم. چون این رویه ای خواهد شد که هر کسی کاندیدای او رای نیاورد می تواند حجمه ای اغاز کند و هیات نمایندگان هم باید از رای خود کوتاه بیاید. ما باید محکم پای رای خود بایستیم.

دیدگاهتان را بنویسید