🔹آقایان، زمانی که می‌بینید ایشان نمی‌تواند فوتبال‌مان را به سوی موفقیت مدیریت کند و نتایج خوبی در زمان مدیریت‌شان نصیب فوتبال ملی ما نمی‌شود، باید به فکر تغییرات باشیم. این که در صورت عدم موفقیت تنها در فکر تغییر مربی و کادرفنی باشیم و دکور را عوض کنیم که کار خاصی نکرده‌ایم. این عزل و نصب‌ها بازی با افکارعمومی برای پنهان کردن نقش خودمان در باخت‌هاست. باز هم تأکید می‌کنم که مشکل فوتبال ما مدیریت‌های‌مان است. مدیریت فوتبال ما درست بشود باقی مسائل فوتبال‌مان هم درست می‌شود.

عدم حضور داوران ایرانی در جام ملت‌ها؟

🔹این مساله برمی‌گردد به همان مشکل مدیریتی که پیش از این صحبتش را کردم. مدیریت فوتبال ما درست باشد، مدیریت فدراسیون ما درست باشد، مدیریت ورزش ما درست باشد، این اتفاق‌ها رخ نمی‌دهد. متأسفانه مشکل از آن‌جایی نشأت می‌گیرد که آدم‌های خودمان را در پست‌های مختلف به کار می‌گیریم. اصلا هرچقدر که این افراد انسان‌های خوبی هم باشند، زمانی که صلاحیت اداره آن بخش را نداشته باشند، موقعی که تخصص بر عهده گرفتن آن مسئولیت را نداشته باشد، به طور حتم درگیر چنین مواردی که گفتید هم می‌شویم. نبودن داور از فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ که ۴۸ تیمی است و تعداد مسابقات خیلی افزایش دارد، واقعا فاجعه دیگری است. همه هم دلیلش را می‌دانیم که بی‌توجهی به تامین سخت‌افزار روز دنیا و آموزش داوران به ابزار مدرن است. این وظیفه کیست؟ مدیرانی که مشغول کارهای دیگرند.

چرا از فغانی حمایت نشد؟

🔹ما پشت هم و حامی هم نیستیم. ما پشت و حامی هم باشیم به طور حتم می‌توانیم خیلی از مشکلات و مسائل را حل کنیم؛ اما، چون هر کدام‌مان فکر منافع خودمان و باند و جناح خودمان هستیم، چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. آقای فغانی چندین دوره جام‌جهانی قضاوت کرده و باعث افتخار فوتبال ایران در بخش داوری بوده است. اما کمیته داوران ما و خود ما چه کاری برای ایشان کرده‌ایم؟ چرا آقای فغانی باید برود و در استرالیا کار داوری انجام بدهد؟ مگر ایشان یک سرمایه ملی برای ما نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید