رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی روسیه:

🔹مقامات اسرائیلی می‌دانند که عبور از برخی از آستانه ها می تواند عواقب شدیدی به دنبال داشته باشد.

🔹حملات هوایی ایران به اسرائیل را می‌توان با اطمینان بالایی به عنوان آزمایش قابلیت‌های دفاع هوایی و سامانه‌های رهگیری موشکی اسرائیل تفسیر کرد.

🔹اکنون مقامات ایرانی عملاً فهم و اطلاعات جامعی از ساختار، عملکرد و قابلیت‌های این سیستم‌ها دارند. این دانش ممکن است به طور قابل توجهی برنامه ریزی ایران برای حملات آتی را ساده تر کند و آن حملات می توانند بسیار مؤثرتر باشند.

🔹گزینه های زیادی برای اسرائیل باقی نمانده است. توسل به تهدیدهای هسته ای می تواند اسرائیل را در زمره «دولت های سرکش» بدنام قرار دهد.

🔹علیرغم خیالپردازی ایالات متحده و اقمارش، واقعیت این است که در نوار غزه یک نسل کشی واقعی رخ می دهد.

🔹مشارکت فنی و نظامی روسیه و ایران صرفاً بر تقویت توان دفاعی هر دو کشور متمرکز است. ما امروز شرکای نزدیک به هم هستیم و شرکای غربی سابق ما می توانند هر چه می خواهند بگویند.

🔹می‌توانیم بگوییم که تمام تدارکات نظامی آنها (غربی ها) علیه طرف های ثالث، یعنی ما، طراحی شده است. آنها حق دارند هر طور که می خواهند فکر کنند و ما آنچه را که نیاز داریم انجام خواهیم داد.

🔹ایران در توسعه فناوری موشکی خود بسیار پیشرفت کرده است. اگر ایران علاقه‌مندی خود را برای بررسی راه‌های همکاری فضایی از جمله اعزام فضانورد ایرانی با فضاپیمای روسی به فضا یا سایر همکاری‌های فضایی ابراز کند، مشخص است که تصمیم چه خواهد بود./ایران نوانس

دیدگاهتان را بنویسید