رحیم رحیم زاده –
درمسابقات قهرمانی والیبال نشسته مردان و زنان سال ۲۰۲۳ اروپا ٬ تیم ایتالیا با سر مربی ایرانی خود علیرضا معمری با چهار پله صعود درخشش فوق العاده ای داشت .این مسابقات در شهر ساحلی کائورله Caorle واقع درشهرستان (متروپولیتین) ونیز در حال برگزاری است . مسابقات از ۹ اکتبر شروع شده و در روز ۱۵ اکتبر به پایان می رسد(۱۷ مهر – یکشنبه ۲۳ مهر).

۱۲ تیم مردان و ۱۰ تیم زنان در این مسابقات شرکت دارند . برای اولین بار کشور ایتالیا میزبان این مسابقات است.تیم های مردان وزنان شرکت کننده به ترتیب در دو گروه ۶ تیمی و ۵ تیمی با هم بازی می کنند. دور اول به پایان رسیده بود. دور یک چهارم شروع شده . برای اولین بار تیم مردان ایتالیا جزو ۸ تیم اروپا شد.

تیم های بانوان
ده تیم
گروه آ ( ایتالیا – آلمان ـ مجارستان -کروات و ترکیه)
گروه ب ( اسلوونی – اکراین – فرانسه – لهستان و انگلستان)

تیم های مردان
۱۲ تیم
گروه آ ( ایتالیا – بوسنی هرزگوین – لتونی – لهستان و اسلوونی)
گروه ب ( صربستان -آلمان – اکراین – ترکیه -مجارستان و لاتویا)

بازی تاریخی برای تیم ملی والیبال نشسته مردان ایتالیا ٬ پیروزی ۳ بر ۲ برای اولین بار در بازی های یک چهارم نهایی مقابل اسلونی به پیروزی رسید. آبی آسمانی پوشان در ۵ مسابقه با دو باخت و سه پیروزی وارد مرحله یک چهارم نهایی شدند و در سه ست بازی را به آلمان واگذار کردند.دو بازی دیگر را با سه بر صفر به لاتویا Latvia 🇱🇻(لتونی) و صربستان واگذار کردند .

تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایتالیا هم با ۴ برد در مقابل ترکیه ٬ کروات ٬ آلمان و مجارستان به پیروزی رسیدند و امروز شنبه ۳ بر ۲ بر اکراین غلبه کردند. در بازی بعدی با اسلوونی رو در رو خواهند شد. در صورت پیروزی به مقام اول خواهند رسید.

در رده بندی والیبال نشسته اروپا ٬ تیم مردان ایتالیا در مکان ۱۲ و در رتبه بندی جهانی در مکان ۳۴ قرار دارد. تیم بانوان ایتالیا هم در رده بندی والیبال نشسته اروپا در مکان ۳ و در رده بندی جهانی در مکان ۴ قرار دارد.رده بندی جهانی در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳ نوشته شده است.

علیرضا معمری:
در اروپا یک سری تیم ها در سطح یک٬ یک سری تیم ها در سطح دو و یک سری هم در سطح سه قرار دارند. تیم ما در سطح ۳ بود ٬تازه به سطح ۲ آمده ایم. جزو ۴ تیم دوم یعنی در مقام پنجم ٬ ششم ٬ هفتم و هشتم قرار داریم ٬چون امروز به آلمان باختیم. چهار تیمی هم که برده اند در سطح یک قرار دارند.
تیم والیبال نشسته مردان ایتالیا در این دوره از مسابقات والیبال نشسته به مقام هشتم رسید. همه ما ازاین مقام و صعود چند پله ای راضی هستیم. تیم آلمان و بوسنی برای کسب مقام قهرمانی مردان اروپا به هم بازی خواهد کرد.
و اما تیم بانوان ایتالیا با اسلوونی

دیدگاهتان را بنویسید