مینو محرز: کرونا در حال افزایش است/ ویروس جدید بیشتر ریه را درگیر می کند
موارد ابتلا به کرونا در کشور رو به افزایش است. تعداد بستری‌ها و مرگ و میر آن هم بالاست. ویروس جدید از خانواده امیکرون با توجه به جهشی که داشته بیشتر از نمونه‌های قبلی امیکرون ریه را درگیر می‌کند.

پاندمی کرونا سه سال پس از گرفتار کردن مردم دنیا هنوز تمام نشده است. بسیاری از مردم با کاهش آمار این بیماری به زندگی عادی برگشته‌اند اما این ویروس چموش هنوز به زندگی با بشر ادامه می‌دهد، آمارهای آن در ایران دوباره افزایشی شده و همچنان آرام و بی‌صدا جان می‌گیرد.
کانال عصر ایران در تلگرام

کرونا پس از سه سال از زمان پیدایش آن هنوز در مرحله پاندمی یا همه گیری جهانی است و گر چه فعلا نوع شایع جدید و جهش یافته این ویروس تاجدار در دنیا مثل قبل کشنده نیست و آمار مرگ و میر کاهش یافته است اما سازمان بهداشت جهانی هنوز حرفی از پایان پاندمی نزده است. موارد مرگ و میر و ابتلا به این ویروس ادامه دارد و نمودار سینوسی هر چند با ارتفاع کمتر اما همچنان به فراز و فرودهای خود ادامه می‌دهد.

مردم دنیا روزهای سخت گذشته را که با محدودیت‌های سخت اجازه خروج از منزل را نداشتند. فراموش نمی‌کنند. زمانی که مدارس،‌ ادارات و مراکز تجاری و تفریحی تعطیل یا نیمه تعطیل بودند. مدام باید دستها را می‌شستند یا با الکل ضد عفونی می‌کردند. روزهایی که مردم حتی از خرید نان نیز ترس داشتند، از دست زدن به کلید آسانسور پرهیز می کردند و از ترس این ویروس ناشناخته کارهای غیر علمی زیادی هم انجام می‌دادند. از شست و شوی خودروها و معابر در شهرها تا عبور از تونل‌های ضدعفونی در ورودی ادارات و مجتمع ها. خاطرات آن روزهای مرگ و زندگی هنوز در اذهان مردم وجود دارد. خاطراتی که بیشتر شبییه فیلم‌های ترسناک هالیودی است

دیدگاهتان را بنویسید