نور نیوز رسانه شورای عالی امنیت ملی، در ادامه دعوای صداوسیما با شورای امنیت کشور بر سر پوشش اخبار حادثه تروریستی کرمان به شاک نوشت:

🔹مسئول سیاستگذاری رسانه‌ای کشور در مواقع بحران، شورای امنیت کشور است، این شورا برای اصلاح این رویه خطرناک و ضد امنیتی، پیش از وقوع بحران،‌سازوکارهای اجرایی مدیریت رسانه‌ای در شرایط بحرانی را تدوین، آزمایش‌ و ابلاغ کرده باشد تا در شرایط خطیر،‌ کانون‌‌های رسانه‌ای اولا احساس نکنند باید فعالیت حرفه‌ای خود را متوقف کنند؛ و ثانیا بدانند در مخابره گزارش‌‌های خود چگونه و در چه محدوده‌ای عمل کنند.

🔹آفت اغتشاش رسانه‌ای با درخواست از رسانه‌ها برای توقف انتشار خبر رفع نمی شود بلکه با تهیه یک دستورالعمل کارآمد، علمی و مبتنی بر تجارب جهانی در مخابره خبر و انتقال پیام،‌ درمان می‌شود. فقدان چنین همگرایی رسانه‌ای را در مناقشه جام جم با شاک، به خوبی می‌توان شاهد بود.

🔹کارنامه حرفه‌ای صداوسیما در برخی از رخدادهای ملی گویای این است که این رسانه نیز نتوانسته بین خبر و پیام،‌ هماهنگی و تناسب درستی برقرار کند. افول مرجعیت خبری صداوسیما نزد مردم که چندی پیش در نظرسنجی یک نهاد پژوهشی خود را نشان داد به خوبی گواه ضعف‌‌های حرفه‌ای این رسانه است.

🔹اگر جریان اطلاع رسانی رسمی باعث خدشه در امنیت روانی و آرامش ذهنی شهروندان شد نباید چندان تعجب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید