علی مطهری در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

🔹یک اثر عملیات توفان الاقصی اتحاد نسبی کشورهای اسلامی است گرچه برخی از آنها مانند ترکیه و امارات رفتار ریاکارانه‌ای داشته‌اند.

🔹این سوال برای برخی مطرح است که آیا آزادی ۱۵۰ زندانی فلسطینی در مقابل ۵۰ اسیر اسراییلی ـ که البته تعداد اینها خصوصا زندانیان فلسطینی بسیار بیشتر از اینها خواهد بود ـ ارزش عملیات توفان الاقصی را داشت که بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید و حدود ۳۰ هزار مجروح فلسطینی به دنبال خود داشت؟

🔹این افراد باید شرایط زمان این عملیات را در نظر بگیرند. عملیات توفان الاقصی زمانی رخ داد که چند ماهی بود که صهیونیست‌ها انواع بی‌حرمتی‌ها به مسجدالاقصی را روا می‌داشتند و شهرک‌نشین‌های مسلح به راحتی فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری رود اردن را به قتل می‌رساندند.

🔹اثر دیگر عملیات توفان الاقصی اتحاد نسبی کشورهای اسلامی است گرچه برخی از آنها مانند ترکیه و امارات رفتار ریاکارانه‌ای داشته‌اند. در این میان موضع ایران به ایجاد این اتحاد کمک کرده است. اگر ایران همان ابتدا یا در اواسط این نبرد وارد صحنه می‌شد، عرب‌ها موضع می‌گرفتند و اسراییل هم از این موضوع برای جدا کردن اعراب از ایران استفاده می‌کرد ولی ایران کاری کرد که خود عرب‌ها صحنه‌گردان باشند و خود دورادور اقدامات دیپلماتیک و غیره را انجام می‌داد.

دیدگاهتان را بنویسید