روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

🔹درست در بحبوحه فراهم کردن اقلام کمکی و زمینه‌های ارسال آنها به مصر، در حالی که دولت مصر نیز برای پرواز هواپیمای ایرانی حامل کمک‌ها مجوز صادر کرده بود، افرادی در اینجا به عادت همیشگی مشغول افاضه شدند و با سخنان سرتاسر شعاری و اقدامات نمایشی خود، زمینه‌ای فراهم ساختند که رژیم صهیونیستی اعلام کرد اجازه نخواهد داد کمک‌های ارسالی از ایران به غزه وارد شود.

🔹اینکه بعد از آن وعده‌های پرزرق و برق اولیه تاکنون هیچ خبری درباره ارسال کمک از ایران به غزه منتشر نشده و سخنی در این باره گفته نمی‌شود به همین علت است. این، یعنی مانع‌تراشی‌ ناخواسته و ناآگاهانه. قطعاً این حضرات درصدد مانع‌ تراشی نبودند ولی وقتی کسی سنجیده سخن نگوید طبعاً نتیجه‌ای که حاصل می‌شود تابع نیت او نخواهد بود و چه بسا به ابزاری برای بهره ‌برداری دشمن تبدیل شود و ضایعاتی به ‌بار بیاورد.

🔹راه جلوگیری از ضایعات ناشی از سخنان نابجا و نسنجیده اینست که مصاحبه‌ها، اظهارنظرها و موضعگیری‌های سیاسی و مرتبط با روابط خارجی دارای نظم و نسقی باشند که تداخلی با منافع ملی و مصالح عمومی نداشته باشند. متولی این امر، وزارت امور خارجه است و خودداری افرادی که بر مسئولیتی در مسائل خارجی ندارند، از ورود به مسائلی که در چارچوب وظایف وزارت خارجه هستند باید یک تکلیف تلقی شود.

دیدگاهتان را بنویسید