مرتضی زبردست

موضوع افزایش حقوق کارگران، کارمندان، مستمری بگیران و بازنشسته ها طی سال های دور و نزدیک گذشته همواره همزمان با شروع بهمن ماه مطرح و نسبت به میزان آن اظهار نظر می شود.
در روزهای اخیر نیز نه به صورت قطعی اما به روایات مختلف راجع به آن صحبت شده و پیشاپیش به گمانه زنی ها واکنش نشان می دهند.
شنیده ها حکایت از آن دارد که مجلس و دولت با همان ۲۰ درصد افزایش حقوق و عیدی و پاداش گروه های یاده شده وفق سنوات گذشته موافق بوده که با گرانی های موجود و رشد بی رویه قیمت ها به هیچ وجه سازگاری ندارد.
آگاهان مسائل اقتصادی که دانش این رشته را دارند بر این عقیده اند که وقتی تورم ، بالای ۵۰ درصد را نشان می دهد افزایش ۲۰ درصد دریافتی حقوق بگیران عملا به ضعیف تر شدن بنیه اقتصادی این گروه ها منتهی خواهد شد که برداشتی کاملآ منطقی است.
اگر این ادله درست باشد که یقینا عین واقعیت است باید از مسوولان محترم پرسید شما چگونه دم از خدمت به محرومان جامعه می زنید ولی در عمل جفا به حق آنان می کنید؟
آیا نمایندگان مجلس و دولت مردان ما با حقوقی که برای اقشار زحمت کش جامعه تعیین می کنند می توانند چرخ زندگی خود و خانواده شان را شرافت مندانه بچرخانند؟
مسوولان عزیزی که در جلسات و سخن رانی ها ، خود را خادم ملت معرفی کرده و از تقوا، عدالت، توزیع عادلانه ثروت و ضرورت حمایت از طبقه مستضعف حرف می زنید می دانید طبقه متوسط جامعه را هم به سمت ناتوانی سوق داده و نان آور خانواده را شرمنده زن و بچه هایشان کرده اید؟
نگاه مسوولان جامعه اعتقادی به مردم نباید به دو قطبی شدن آن ها و تفکیک خودی و غیر خودی منتهی شود که اگر شد چه بخواهیم و چه نخواهیم در همان مسیر ارباب، رعیتی حرکت کرده ایم متأسفانه در حال حاضر هیچ تناسبی بین دریافت ها و هزینه های قشر عظیمی از جامعه وجود نداشته و سفره مردم هر سال کوچک تر می شود و بعد بر خلاف جریان موجود توصیه به فرزند آوری می کنیم غافل از این که تمامی دریافتی بک حقوق بگیر جواب اجاره منزل او را هم نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید