🔹فهرست برند‌های پوشاک قاچاق به‌تن‌هایی ابهامات زیاد دارد. مثلا نام برند‌های مشهوری مثل آدیداس، نایک، کانورس، ریباک و… در آن قید شده که تقریبا هرگز در ایران نمایندگی رسمی نداشته‌اند. ابهام بعدی که احتمالا مهمترین علامت سوال را برای خریداران پوشاک ایجاد می‌کند، حضور برند‌های ecco و اسکچرز، نیوبالانس و GEOX در فهرست است. هر چهار برند کفش تولید می‌کنند و قبل سال ۹۷ شعبه‌های متعددی در کشور داشتند.

🔹یکی دو سالی از آن‌ها خبری نبود تا اینکه دوباره شاهد خودنمایی‌شان در پاساژ‌های معروف و بزرگ بالای شهر هستیم. با این تفاوت که حالا یک تابلو جدید روی در و دیوار فروشگاه به چشم می‌خورد و رویش نوشته‌اند: «با افتخار تولید ایران». مسئولان و پرسنل فروشگاه هم ادعا دارند در فرآیندی که هنوز کاملا شفاف نشده از برند مادر نمایندگی گرفته‌اند و با واردات پوشاک از روی الگوی لباس اصلی در داخل کشور به تولید می‌پردازند.

🔹قیمت شلوار جین مردانه برند‌های سرشناس ایرانی، حداقل ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است و بیشتر برند‌ها با خیالی آسوده برچسب قیمت بالای یک میلیون روی شلوار جین تولیدی خود می‌زنند. برند‌هایی مثل بادی اسپینر هم کالکشن جدیدشان را با شلوار جین دو میلیون و ۴۸۹ هزار تومانی به فروشگاه‌ها فرستاده‌اند

دیدگاهتان را بنویسید