٬ رحیم رحیم زاده –
منبع : ورلد آو وولیworld of volley – وولی ورسه Volleverse

دوره مدیریت قابل توجه مازانتی که از سال 2017 آغاز شده بود٬ به پایان رسید.فدراسیون والیبال ایتالیا و او با تصمیم دوجانبه جدایی داویده مازانتی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایتالیا را اعلام کرد. این اطلاعیه از طریق وب سایت رسمی فدراسیون منتشر شد. مازانتی در مسابقات قهرمانی زنان جهان در سال 2018 تیم خود را به عنوان نایب قهرمان هدایت نموده بود. چهار سال بعد در همان تورنمنت تیم فوق را به برنز رساند.

ایتالیایی ها همچنین با هدایت مازانتی قهرمان لیگ ملت های والیبال 2022 شدند. اما اطلاعات زیادی در مورد دلیل جدایی او وجود ندارد، او به خانم های بازیکنی مانند پائولا اگونو، میریام سیلا، آنا دانسی، اوفلیا مالینوف و مونیکا د جنارو کمک کرد تا به سوپراستار تبدیل شوند.

گزینه های جایگزین داویده مازانتی

سه نفر برای تصدی این پست مورد نظرهستند.اولین نفر ٬خولیو ولاسکوJulio Velasco، مربی آرژانتینی والیبال است که در سال 1992 تابعیت ایتالیا را به دست آورد.او در سال های 1996 و 1997 سرمربی تیم ( ملی بانوان ایتالیا )بوده است.ولاسکو همچنین هدایت تیم های ملی اسپانیا، ایران و آرژانتین را بر عهده داشت.
او پس از چهار سال جدایی از مربیگری در UYBA Volley به مربیگری بازگشت. با این حال، او ممکن است از این نقش خداحافظی کند و روی تیم ملی بانوان ایتالیا تمرکز کند.به دلیل اینکه مدیر ورزشی فدراسیون والیبال ایتالیا است.

نفر دوم جیووانی گوئیدتی Giovanni Guidetti است که از سال 2006 مربی تیم های ملی بوده است.او پیش از انتقال به هلند از سال 2006 تا 2015 هدایت تیم زنان آلمان را برعهده داشت.در هر دو مورد سر مربی تیم ملی زنان آلمان و هلند بود.
اما اگر آنها( فدراسیون والیبال ایتالیا ) او را می خواهند بایستی تاوان گنده ای بدهند تا تیم را بالاتر از تیم صربستان بیاورند.صربستانی که مدافع عنوان دو دوره قهرمانی والیبال زنان جهان است.(صربستان در سال های ۲۰۱۸ و۲۰۲۲ قهرمان زنان جهان شده ).

در نهایت نفر سوم ، دانیله سانتارلی Daniele Santarelli است که می تواند این کار را به عشق کشورخود انجام دهد. اما آیا او حاضر است تیم ترکیه را که بالاترین عنوان تیم والیبال زنان جهان را دارد ٬ ترک کند؟
او در حال حاضر پس از هدایت ترک‌ها برای قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا، جام جهانی FIVB و لیگ ملت‌های والیبال، در موقعیتی فوق‌العاده قرار دارد.هرکسی که به پست سر مربی والیبال زنان انتخاب شود در موقعیتی چالش برانگیز و در عین حال پرارزش قرار می گیرد، به خصوص زمانی که آنها یعنی تیم والیبال زنان در رده بندی جهانی به رده بالا صعود کنند. بنابراین، اجازه دهید کاوش آغاز شود

دیدگاهتان را بنویسید