کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از ۲۳ به ۱۸ درصد

وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای مسکونی در شهرک‌ها و شهرهای جدید با مشارکت انبوه‌سازان احداث می‌شود و یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است. مهرداد بذرپاش در نشست هم‌اندیشی اعضای کانون انبوه‌سازان ضمن تاکید بر اینکه نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های اصلی وزارتخانه است، گفت: در بخش تولید مسکن برای تسریع و تسهیل در ساخت و ساز نیازمند مشارکت بیشتر بخش خصوصی و انبوه‌سازان هستیم که برنامه‌ریزی شده تا با روش‌هایی مناسب حضور بخش خصوصی در تولید مسکن در کنار دولت تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت قبل در بخش مسکن مبتنی بر ساخت و تولید مسکن نبوده است، اظهار داشت: تولید مسکن قانون مجلس بوده و با شروع به کار دولت سیزدهم به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت در نظر گرفته شد و هم‌زمان برنامه ریزی برای تأمین و تخصیص زمین و دیگر مواردی که مرتبط با ساخت مسکن است در این باره آغاز شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم یکی دیگر از اقدامات وزارت راه و شهرسازی را در کنار اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت مسکن برای متقاضیان واقعی آن، ساماندهی بازار اجاره مسکن عنوان کرد و توضیح داد: لایحه ساماندهی بازار اجاره با تلاش‌های ۵ تا ۶ ماهه مراحل تصویب خود را می‌گذراند و در صورت تصویب می‌تواند کمک قابل توجهی در بازار اجاره و ساماندهی آن داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید