🔹 داروخانه‌ها و قنادی‌ها از وضعیت کسب‌وکارشان گلایه دارند. یک مقام صنفی گفته ۴٠ درصد داروخانه‌ها خطر ورشکستگی را بیخ گوش خود احساس می‌کنند و فلان و بهمان. رئیس اتحادیه شیرینی‌فروش‌ها هم با انتقاد از وضعیت موجود گفته قنادها و شیرینی‌پز‌ها به صف مهاجرت‌ کنندگان از ایران پیوسته‌اند و به کشورهایی می‌روند که با آغوش باز از آنها استقبال می‌کنند.

🔹آمارها با کسی شوخی ندارند و نشان می‌دهند کسب‌و‌کار فروش دارو حداقل نسبت به قنادی‌ها، خرازی‌ها، فعالان صنف کامپیوتر، لوازم آرایشی و فروشندگان ابزار و یراق‌آلات یا لوازم تحریر درآمد بیشتری دارند. اوضاع قنادی‌ها هم لااقل طوری که خودشان ادعا می‌کنند، بد نیست.

🔹بررسی گزارش‌های پیمایش فضای کسب‌‌وکار که توسط آکادمی بانک سامان تهیه شده نشان می‌دهد صاحبان داروخانه پارسال ماهی ۶٩٧ میلیون تومان درآمد داشته‌اند و پس از کسر هزینه‌هایی مثل سرمایه و هزینه‌های عملیاتی مثل کرایه واحد صنفی، دستمزد و… در پایان کار به‌طور متوسط ١۶٧ میلیون تومان سود خالص دستشان را گرفته است. خودشان پیش‌بینی می‌کنند امسال وضعیت بهتر شود و سود خالص‌شان به ١٩٣ میلیون تومان برسد.

🔹گران شدن انواع دارو و افزایش داروهای مکمل، سهم قابل‌توجهی در رشد فروش و سودآوری داروخانه‌ها دارد. اگر هنوز فکر می‌کنید باید برای داروخانه‌ها دلسوزی کنیم، این گزارش را با مقایسه درآمد آنها و وضعیت کسب‌وکار سوپرمارکت‌ها، قنادی‌ها، فروشندگان ابزار و یراق‌آلات، خرازی، لوازم تحریر، لوازم آرایشی و بهداشتی و خدمات کامپیوتری‌ها موقعیت را بهتر شرح می‌دهد. چند نکته را از همین حالا مدنظر بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید