خسرو کفیلی

برنامه ریزی صحیح تمرینات ، استراحت کافی و تغذیه مناسب از جمله عوامل مهم در عدم مصدومیت ملی پوشان وزنه برداری ایران است.
سعید محمدپور ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال طلای بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های المپیک پاریس با بیان این مطلب گفت :کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران هر چقدر به زمان برگزاری بازی های المپیک پاریس نزدیک می شویم باید بگونه ای برنامه ریزی کنند که درصد مصدومیت ملی پوشان وزنه برداری کشورمان کاهش یابد.
از جمله عواملی که این کادر بایدبه آن توجه داشته باشد ، برنامه ریزی صحیح تمرینی ، استراحت کافی و تغذیه مناسب است که به این سه عامل باید توجه شود.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران با حمایت از جوانگرایی صورت گرفته از سوی نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران اظهارداشت : با اینکه برخی بر این عقیده اند که بهتر بود کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از بازی های المپیک پاریس نسبت به جوانگرایی در تیم ملی وزنه برداری کشورمان اقدام می کرد ، ولی من معتقدم که این کادر زمان مناسبی را برای جوانگرایی در تیم ملی انتخاب کرد و پس از بازی های آسیایی هانگ ژو از شماری از وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان دعوت به عمل آورد.
جوانگرایی در صورتی در تیم ملی وزنه برداری ایران موثر خواهد بود که وزنه برداران با تجربه نیز در اردو حضور داشته باشند و این دو نسل به رقابت با یکدیگر بپردازند.
رقابت در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران موجب پیشرفت وزنه برداران دعوت شده به اردو خواهد شد و در غیر این صورت روند پیشرفت جوانان در تیم ملی وزنه برداری ایران کند خواهد بود.
او بیان کرد : با توجه به جوانان قدرتمندی که به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت شده اند ، آنان بزودی جای بزرگان این رشته را خواهند گرفت همانطور که پیش از این وزنه برداران جوانان مستعد جای بزرگان این رشته ورزشی را گرفتند.
دارنده مدال طلای بازی های المپیک لندن به جایگاه وزنه برداری ایران در جهان اشاره کرد و گفت : وزنه برداری ایران همیشه جایگاه مناسبی در جهان داشته و خواهد داشت.
وزنه برداری ایران همیشه از وزنه برداران خوبی بهره برده است و اکنون نیز از آن بهره می برد.
محمدپور از شانس ملی پوشان وزنه برداری ایران برای کسب مدال از بازی های المپیک پاریس سخن گفت و افزود : من معتقدم که علی داودی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری کشورمان شانس کسب دومین مدال خود را از بازی های المپیک دارد.
داودی با تمرینات مستمر و افزایش اندکی به حدنصابهایش توان ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی در المپیک پاریس را دارد.
در باره میرمصطفی جوادی باید بگویم که این وزنه بردار چیزی از وزنه برداران چینی و بلغارستانی که در صدر بهترین های جهان در دسته ۸۹ کیلوگرم قرار دارند ، ندارد.
جوادی وزنه برداری جنگنده و پر قدرت است که توان رقابت با هر حریفی را دارد.
در باره رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان که هنوز حضورش در بازی های المپیک پاریس تثبیت نشده است باید بگویم که این وزنه بردار با تثبیت حضورش در این بازی ها در رقابتهای جام جهانی تایلند ، از زمان باقی مانده تا بازی های المپیک پاریس باید استفاده کند و بر رکوردهای خود بیفزاید.
کسب مدال از بازی های المپیک بسیار سخت است و دهدار نیز به خوبی از این امر آگاه است و به همین خاطر در مدت باقی مانده باید بر فشار تمریناتش بیفزاید .

دیدگاهتان را بنویسید