خسرو کفیلی

هیچ تفاوتی بین ریاست سجاد انوشیروانی بر فدراسیون وزنه برداری و دوران ریاست علی مرادی بر این فدراسیون وجود ندارد.
شاهین نصیری نیا ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال طلای رقابتهای جهانی ۱۹۹۹ آتن و یکی از مربیان فعلی تیم ملی وزنه برداری آمریکا با بیان این مطلب گفت : با اینکه از وطنم دور هستم ولی اخبار این رشته ورزشی را در کشورم دنبال می کنم و معتقدم هیچ تفاوتی بین ریاست سجاد انوشیروانی و علی مرادی در فدراسیون وزنه برداری وجود ندارد و تنها افرادی جدیدی جانشین افراد قدیمی در این فدراسیون شده اند.
او افزود : دلیل ادعای من این است که از زمانی که انوشیروانی به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری برگزیده شده است ، هیچ تغییری در زیر ساختارهای وزنه برداری در کشور مشاهده نشده است ، لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور همچنان به صورت گذشته و با تیم های محدود انجام می شود ، هیات های وزنه برداری استان ها با کمبود امکانات ، وسایل و بودجه مواجه هستند ، هیچ فعالیتی در راستای رفع مشکلات مربیان سازنده این رشته ورزشی صورت نگرفته است ، رقابتهای قهرمان کشوری در رده های گوناگون سنی بسان گذشته برگزار می شود و …
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در ادامه اظهارداشت : در دوره ریاست انوشیروانی بسان دوران ریاست مرادی و رضازاده تمامی فعالیتهای معطوف به تیم ملی وزنه برداری ایران و اعزام ملی پوشان کشورمان به رقابتهای مختلف و انجام فعالیت های روزمره در فدراسیون شده است .
او تصریح کرد : برگزاری اردوهای آمادگی برای ملی پوشان رده های گوناگون سنی و اعزام تیم های ملی به رقابتهای مختلف یکی از کارهای مسوولان فدراسیون وزنه برداری است ولی کار اصلی این مسوولان بسط و گسترش وزنه برداری در جامعه است.
برای رسیدن به این هدف نیاز به ایجاد زیر ساخت های مناسب به ویژه در شهرستان ها برای جذب مستعدان این رشته ورزشی است.
زمانی که علاقه مندان به این رشته ورزشی افزایش پیدا کند و سالن ها از مستعدان این رشته ورزشی پر شود ، آنگاه می توان گفت که این رشته ورزشی در حال رشد است.
نصیری نیا به نتایج کسب شده از سوی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان ، بازی های آسیایی هانگ ژو و رقابتهای آسیایی ازبکستان اشاره کرد و گفت : متاسفانه باید بگویم که نتایج کسب شده در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی چندان خوب نبوده است و در رقابتهای آسیایی ازبکستان نیز با سه وزنه بردار جوان شرکت کردیم و ملی پوشان کشورمان که شانس کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را نیز داشتند به تاشکند اعزام نشدند که حاصل آن از دست دادن یک دوره رقابتهای گزینشی بود.
در صورتی که ملی پوشان کشورمان که شانس حضور در بازی های المپیک را دارند در شرایط ایده آلی قرار داشتند با حضور در رقابتهای تاشکند که یکی از رقابتهای گزینشی بازی های المپیک بود می توانستند شرایط خود را برای کسب سهمیه بهبود بخشند.
متاسفانه باید بگویم که در حال حاضر در ایران ۱۰، ۱۵ وزنه بردار خوب وجود دارد که از این نفرات در رقابتهای مختلف استفاده می شود که این امر موجب خستگی آنان و مصدومیت های پیاپی می شود.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران با ابراز امیدواری برای موفقیت نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان اظهارداشت : من امیدوارم که نصیرشلال در کار خود موفق شود ولی من به این امر معتقدم که فردی که به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران انتخاب می شود می بایست سلسله مراتب را پیموده و پس از مربیگری در تیم های ملی پایه / نوجوانان و جوانان / هدایت ملی پوشان کشورمان را برعهده بگیرد.
نصیری نیا در باره تماس مسوولان فدراسیون وزنه برداری با او برای استفاده از تجاربش اظهارداشت : تاکنون هیچ یک از مسوولان فدراسیون وزنه برداری با من تماس نگرفته اند و من نیز با آنان ارتباط برقرار نکرده ام .
او در باره مربیگری اش در تیم ملی وزنه برداری آمریکا اظهارداشت : هر مربی ای که شاگردش به عضویت تیم ملی وزنه برداری آمریکا در می آید به عنوان مربی در این تیم فعالیت می کند.
چارت سازمانی در تیم ملی وزنه برداری آمریکا به این گونه است که یک سرپرست هدایت مربیانی که شاگردانشان به عضویت در این تیم در می آیند ، برعهده دارد.
من نیز اکنون یکی از شاگردانم در دسته فوق سنگین به عضویت تیم ملی وزنه برداری آمریکا درآمده است و او را به عنوان مربی در رقابتهای مختلف هدایت می کنم

دیدگاهتان را بنویسید