خسرو کفیلی

بستر مناسب برای رکوردگیری از کیانوش رستمی در هفته اول لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران فراهم است.
سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری با نزدیک شدن به زمان برگزاری هفته اول لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران در رشت و درخواست رستمی برای عضویت در تیم ملی وزنه برداری کشورمان به منظور شرکت در رقابتهای بین المللی قطر که یکی از رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می رود ، این مطلب را عنوان کرد.
او گفت : فدراسیون وزنه برداری همه گونه مساعدت را برای ایجاد زمینه حضور رستمی در رقابتهای بین المللی وزنه برداری قطر فراهم خواهد کرد و بنا به تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران ، این وزنه بردار در صورت آمادگی لازم می تواند در هفته اول لیگ در رشت به روی تخته برود و از او رکوردگیری شود.
انوشیروانی به زمان باقی مانده تا ارسال اسامی نهایی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای قطر و عدم قرار گرفتن نام رستمی در فهرست اولیه تیم کشورمان اشاره کرد و گفت : همه چیز نخست به حضور رستمی در این رکوردگیری و سپس نظر کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای دعوت از این وزنه بردار به اردوی تیم ملی بستگی دارد. در صورتی که رستمی توانست انتظارات کادر فنی تیم ملی را برآورده کند ، رایزنی های لازم را برای قرار دادن نام رستمی در فهرست نهایی برای شرکت در رقابتهای بین المللی قطر با مسوولان فدراسیون بین المللی وزنه برداری به عمل خواهیم آورد.
رییس فدراسیون وزنه برداری با اشاره به حمایت همیشگی اش از رستمی اظهارداشت : رستمی در صورتی که به حدنصابهای خوبی دست یابد و در رقابتهای قطر نیز چهره خوبی از خود به نمایش بگذارد ، این افتخار نه تنها برای این وزنه بردار بلکه برای وزنه برداری ایران است.
او در باره چگونگی برگزاری هفته اول لیگ وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های کشور در رشت اظهارداشت : هفته اول رقابتهای لیگ در روزهای دهم تا دوازدهم ماه جاری در رشت برگزار خواهد شد و امیدواریم رقابتهای خوبی را مشاهده کنیم .
انوشیروانی در باره بیرون ماندن برخی از ملی پوشان وزنه برداری کشورمان از رقابتهای لیگ اظهارداشت : برای اینکه تیم های شرکت کننده در لیگ بتوانند ملی پوشان بیشتری را در اختیار بگیرند ، فصل نقل و انتقال وزنه برداران در بین هفته های اول و دوم در نظر گرفته شده است ضمن آنکه تلاش خواهیم کرد که زمینه حضور باشگاه های متمول را از فصل آینده لیگ فراهم کنیم.
رییس فدراسیون وزنه برداری در ادامه از تاسیس سازمان لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور خبر داد و گفت : با تاسیس این سازمان ، رقابتهای لیگ با سازماندهی بهتری انجام خواهد شد.
ضمن آنکه مصمم هستیم از فصل آینده لیگ را از حالت متمرکز خارج کرده و به صورت رفت و برگشت برگزار کنیم .
انوشیروانی به تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای بین المللی قطر اشاره کرد و گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران بزودی اسامی دعوت شدگان به این مرحله از اردو را که بزودی در آکادمی ملی المپیک دایر می شود ، اعلام خواهد کرد.
با توجه به زمانی که در اختیار داریم ، ملی پوشان کشورمان با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت خواهند کرد.
رییس فدراسیون وزنه برداری به اضافه شدن یک مربی به کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران اشاره کرد و گفت : به درخواست نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران بزودی یک مربی به کادر فنی تیم ملی اضافه می شود.
انوشیروانی به اعزام تیم های ملی وزنه برداری دختران و پسران جوانان ایران به رقابتهای جهانی این رشته در مکزیک اشاره کرد و افزود : وزنه برداران دختر و پسر کشورمان بزودی برای شرکت در رقابتهای جهانی عازم مکزیک می شوند و امیدواریم به نتایج خوبی دست یابند.
رییس فدراسیون وزنه برداری از وضعیت حاضران در اردوی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران ابراز رضایت کرد و گفت : وزنه برداران دختر کشورمان هم اکنون زیر نظر کوروش باقری تمریناتشان را انجام می دهند و طبق برنامه تدوینی اردوهای آمادگی وزنه برداران دختر کشورمان پس از بازگشت از مکزیک بار دیگر دایر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید