خسرو کفیلی

کیانوش رستمی ملی پوش سابق وزنه برداری ایران آخرین تیر خود را برای بازگشت به تیم کشورمان برای حضور در بازی های المپیک پاریس پرتاب کرد.
رستمی که تیرماه گذشته نامش از سوی نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به منظور شرکت در رقابتهای جهانی عربستان که مهمترین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می رفت و تمام وزنه برداران مدعی حضور در این بازی ها می بایست در ریاض حضور می یافتند ، خط خورد آخرین تلاش خود را برای بازگشت به تیم ملی وزنه برداری ایران به منظور شرکت در بازی های المپیک پاریس انجام داد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در پی پاسخ منفی کیانوش رستمی برای شرکت در رکوردگیری که از ملی پوشان وزنه برداری کشورمان به عمل آورد و حاشیه های ایجاد شده در اظهاراتی عنوان کرده بود که با حاشیه‌سازی تصمیم من در مورد کیانوش رستمی عوض نخواهد شد، چرا که شرایط برای تمامی ملی‌پوشان یکسان است. برداشت‌های متفاوتی از این تصمیم من توسط افراد مختلف و رسانه‌ها شد؛ اما واقعیت این است که این تصمیم نه مبارزه با بازیکن‌سالاری بود و نه سرمایه‌سوزی، بلکه عمل به یک سری قوانین و چارچوب‌هایی است که تمام ورزشکاران متعهد به رعایت آن هستند. کیانوش رستمی نیز یکی از ملی‌پوشان است و بین وی و دیگران تفاوتی وجود ندارد.
با گذشت نزدیک به سه ماه از تصمیم نصیرشلال در عدم دعوت مجدد از رستمی به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات بین المللی قطر که یکی از رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می رود ، این بار رستمی در اظهاراتی خواستار صدور رضایت نامه اش از سوی مسوولان فدراسیون وزنه برداری برای بررسی به منظور ارائه پاسخ مثبت به پیشنهادات خارجی اش شد.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده دو نشان طلا و نقره بازی‌های المپیک ریو و لندن عنوان کرده است که اگر کادرفنی تیم ملی وزنه برداری ایران و مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری دوست ندارند با او همکاری کنند و نامش را برای حضور در رقابتهای بین‌المللی قطرکاپ (گزینشی المپیک) در لیست ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران قرار دهند، هیچ اجباری در کار نیست، فقط آن‌ها با او همکاری و رضایتنامه‌اش را امضا کنند تا او بتواند به پیشنهادات خارجی که دارد پاسخ مثبت دهد تا فرصت حیاتی المپیکی شدن از دست نرود.
برخی از کارشناسان معتقدند که با نزدیک شدن به زمان برگزاری رقابتهای بین المللی قطر ، این آخرین دستاویز ملی پوش سابق وزنه برداری ایران است که با تحت فشار قرار دادن مسوولان فدراسیون وزنه برداری به ویژه کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان شرایط لازم را برای بازگشتش به تیم ملی فراهم کند.
به گفته این کارشناسان رستمی که در طول سال های گذشته با تخطی از تصمیمات کادرهای فنی وقت تیم های ملی در هیچ یک از اردوهای آمادگی تیم های ملی شرکت نکرده و به تمرینات انفرادی پرداخته است که این امر موجب هزینه های چندین میلیاردی برای مسوولان وقت فدراسیون وزنه برداری شده است چرا که این مسوولان می بایست تمامی شرایط وامکانات تمرینی و مکمل های مصرفی را برای این وزنه بردار در زادگاهش فراهم کنند و بهترین حقوق و پاداش را نیز برای او در نظر بگیرند و حتی او را به عنوان دریافت کننده بورسیه کمیته بین المللی المپیک برای دریافت کمک هزینه دلاری یه این کمیته معرفی کنند ، با این ترفند در پی بازگردان شرایط گذشته برای خود است.
رستمی که به دوران پایان قهرمانی ش نزدیک می شود گفته می شود در دیدار با برخی از مسوولان وزارت ورزش و جوانان نیز درخواست خود مبنی بر دریافت رضایت نامه از سوی فدراسیون وزنه برداری برای اخذ تابعیت از کشوری دیگر برای شرکت در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس را مطرح کرده است که این امر مزید افزایش فشار بر مسوولان فدراسیون وزنه برداری برای ایجاد بستر مناسب برای دعوت از این وزنه بردار برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان خواهد بود.
با این تفاصیل اکنون تمامی نگاه ها به تصمیم سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری مبنی بر تسلیم در باره درخواست رستمی و یا حمایت از تصمیم سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران مبنی بر اینکه این وزنه بردار برای حضور در تیم ملی می بایست به قوانین و چارچوب های تدوین شده احترام بگذارد ،دوخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید